Tumblr İstatistikleri (Güncel)

2007 yılında kurulan Z kuşağı tarafından yoğun olarak kullanılan mikro blog odaklı bir sosyal ağ olan Tumblr’a dair güncel istatistikleri sizler için derledik. Bu makalede “Tumblr İstatistikleri” ile ilgili detaylı ve güncel verileri okuyacaksınız.
Özellikle Z kuşağı tarafından yoğunlukla kullanılan Tumblr, Şubat 2007’de David Karptarafından kurulmuş, ABD menşeili mikro blog tabanlı bir sosyal ağdır. Ülkemizde özellikle genç kesim tarafından kullanılan Tumblr, Şubat 2007’de kurulduktan sadece 2 hafta sonra 75.000 kullanıcıya ulaşmıştır. Resim, video, chat, yazı, bağlantı (link) paylaşma gibi imkanlar sunan Tumblr, 20 Mayıs 2013 tarihinde Yahoo tarafından 1.1 milyar dolar karşılığında satın alınmıştır.
Daha önce Branding Türkiye’de “Sosyal Ağlar” konulu yazı dizisinin içerisinde yayınladığımız “Tumblr Nedir? Nasıl Kullanılır? Ne İşe Yarar?” başlıklı makalede Tumblr’a dair tüm detayları okuyabilirsiniz. Çünkü bu makalede Z kuşağı tarafından yoğun olarak kullanılan yeni nesil blog olarak tanımlayabileceğimiz Tumblr’a dair istatistikleri okuyacaksınız.
5906

Tumblr İstatistikleri
  • Tumblr’da 444 milyon mikroblog var.
  • Tumblr’ı dünya çapına en çok kullanan ülke ABD’dir. Tumblr’da ABD’li kullanıcı sayısı 24 milyondur.
  • Tumblr 18 farklı dilde hizmet vermektedir.
  • 2013 yılında Yahoo tarafından 1.1 milyar dolara satın alınmıştır.
  • Siteyi herhangi bir kullanıcının ziyaret süresi 10 dakikadır.
  • Tumblr’da yaklaşık 165 milyar post olduğu bilinmektedir.
  • Mikro blog odaklı sosyal ağın yıllık ortalama geliri 15.1 milyon dolardır. Rakam düşük gibi gözükse de her yıl bu kazanç aynı düzeyde seyretmektedir.
  • Dünya çapında kullanıcılar Tumblr’da 1 saniyede 1427 mesaj göndermektedir.
  • Dünyanın en çok ziyaret edilen web siteleri arasında 51. sırada yer alıyor.
  • ABD’de en çok ziyaret edilen siteler arasında 25. sıradadır.
  • Ücretsiz bir ağ olsa da güzel ve farklı bir bloga sahip olmak isteyenler Premium temalara 9 ile 49 dolar arası ücret ödemektedir.
  • 2011 yılında Barack Obama’nın da kullandığı bir site olmuştur. Bunun yanında birçok ünlü de platformu kullanmaktadır.
  • Kullanıcıların yüzde 25’i haftada birkaç kez uygulamaya uğramaktadır.
  • Tumblr’ın büyüme oranı bir yıl içinde yüzde 4 oranında azalmıştır.
  • 2018 yılında kullanıcılar Tumblr’da ayda yaklaşık 165 dakika vakit harcamışlardır. Bu oran Facebook’ta 820 dakika, Instagram’da ise 214 dakikadır.
  • Mobil kullanıcıların Tumblr’ı kullanma oranı yüzde 12’dir.
  • 18 – 29 yaş arası yetişkinlerin yüzde 21’i uygulamayı kullanmaktadır Dünyadaki kullanıcıların yüzde 70’inin yaşı ise 18 – 35 arasıdır.
  • Tumblr’da en çok ilgi gören konular film, mizah, bilim kategorileridir.
  • İlk reklamlarını Mayıs 2012’de yayınlayan Tumblr, bundan toplam 13 milyon dolar gelir sağladı.
  • Ayrıca uygulamanın dört ana gelir kaynağı vardır. Bunlar; sponsorlu yazılar, sponsorlu uygulamalar, benzersiz tema pazarı ve reklamlar.
  • Tumblr için çalışan sayısı 411’dir. Facebook’ta ise bu rakam 25 bini buluyor.
  • Ortalama bir kullanıcı her ay 67 sayfayı ziyaret edip, inceliyor.
  • GIF kullanımı ise Tumblr ile birlikte popüler olmaya başladı.
  • Ziyaretçilerin yüzde 52’si erkek yüzde 48’i kadındır.
  • Her ay 7 milyon yeni Tumblr blogu oluşturulmaktadır.
  • Şirketin merkezi New York’tadır.
  • İlk oluşturulan Tumblelog, 2005 yılında Anarchaia adlı 17 yaşındaki Alman bir gence aittir.
  • Zaman içinde Starbuck, Pepsi, Nestle, Toyota ve birçok marka ürünlerini tanıtmak için Tumblr’a kayıt olmuşlardır. Branding Türkiye de Tumblr’da yer alan markalar arasındadır.
  • Şirketin kurucusu David Karp, 11 yıllık macera sonunda 2017 yılında emekli olmuştur.
Sonuç
“İstatistiklerle Markalar” temalı yazı dizimizin bu haftaki konusu “Tumblr İstatistikleri” oldu. Yazı dizisi kapsamında her hafta başta internet odaklı markalar olmak üzere global ölçekteki markaları istatistiksel olarak değerlendireceğiz.
KAYNAK
 
Üst
Alt