TIP ALANINDA GÖRÜNTÜLÜ SOHBET DÖNEMİ

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
Arkadaşlarımdan biri doktoruyla görüntülü sohbet yapabileceğini söylüyor. Bu seçenek neden daha yaygın olarak kullanılamıyor?

Soru: Arkadaşlarımdan biri, bir cep telefonu kullanarak doktoruyla görüntülü sohbet yapabileceğini söylüyor. Doktorumun ofis randevusuna bu uygun alternatifi sunmasını diliyorum. Bu seçenek neden daha yaygın olarak kullanılamıyor?

Cevap: Bir son kamuoyu yoklaması Kanadalıların çoğunluğu sizin gibi olduğunu gördük. Hastaların doktorlarını çevrimiçi olarak mobil cihazlar veya kişisel bilgisayarlar aracılığıyla görebildikleri “sanal” ziyaretler gibi dijital sağlık hizmetlerine daha fazla erişmek istiyorlar.
Şimdiye kadar, sayısız teknik ve bürokratik engel bu yeniliklerin önünde durdu.
Ancak giderek artan bir şekilde tıp mesleği, hastaların değişmek istediğinin farkındadır - ve arkadaşınızı içeren bir pilot proje geleceğe işaret edebilir.
Pilot proje, eyalet hükümeti tarafından finanse edilen kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Ontario Teletıp Ağı (OTN) tarafından yürütülmektedir .


7068


OTN, uzak yerlerde yaşayan Ontario hastalarının kendi topluluklarında sanal doktor randevuları almasını sağlayan iki yönlü bir video konferans ağı oluşturmasıyla tanınır. Hasta basitçe bir teletıp stüdyosuna gider - genellikle yakındaki bir hastanede veya sağlık kliniğinde - ve yüzlerce kilometre uzaklıktaki bir doktora bağlanır.
Ancak, OTN Invite adlı pilot projede, stüdyo hastanın kendi mobil cihazı veya kişisel bilgisayarı ile değiştirildi. Bu, bir doktoru görmek için hastanın evden ayrılması gerekmediği anlamına gelir. Dahası, sadece uzak bölgelerdeki hastalar için değildir.
Şimdiye kadar, Ontario genelinde yaklaşık 600 doktor projeye katıldı ve şimdi seçilen hastalara sanal ziyaretler sunuyor.
OTN'nin CEO'su Ed Brown, “Her şey için değil” diyor. Bazı hastaların, hala bir klinisyen tarafından fiziksel olarak muayene edilmeleri gerektiğini belirtti. Ancak, uygulamalı bir yaklaşımın gerekli olmadığı bazı randevu türleri için ofis ziyareti için hoş bir alternatif olabilir.
Sanal ziyaretler doktorları ve hastaları değerli zamandan kurtarıyor, diyor Toronto'daki Sunnybrook Sağlık Bilimleri Merkezi'nde endokrinolog olan Ilana Halperin.

“Geçmişte hızlı takip randevuları olduğunu bildiğimde hastaları ofisime getirmekten kendimi suçlu hissettim” diye açıklıyor. “Bazıları işten izin aldı ve otopark için para ödedi. Onlara gerçekten gerekenden daha fazla zaman harcıyorum çünkü onlara borçlu olduğumu hissettim. ”

Ancak sanal randevularla Halperin, gerekli olan süreyi harcar.
“Daha fazla hasta görebildiğim için bakıma erişimi arttırdığını söylemenin bir başka yolu olan verimliliği arttırıyor” diyor.

“Aslında Florida'da tatilde olan bir hastayla sanal bir ziyarette bulundum. Gerçekten insanların bulunduğu yere özen gösteriyor. ”
Hastalar kesinlikle kolaylık gibi görünüyor. Halperin'in Tip 1 diyabet hastalarından Taryn O'Donohue, “Seyahat ve bekleme süresinde yaklaşık iki saat kazandırıyor - ve iki küçük çocuğum için çocuk bakımı düzenlememe gerek yok” diyor.

Son sanal randevularda Halperin, O'Donohue'nun insülin pompasından indirilen verileri inceledi. O'Donohue, “Onunla bir konuşma yapmak ve sağlık açısından yolda olduğumu bilmek için doktorumun üç metre yakınında olmam gerekmedi” diyor.

Sanal bir randevu düzenleme işlemi oldukça basittir. Pilot projeye katılan doktorlar, bir zaman ayırmak için güvenli bir OTN ağ merkezine gider. Hastaya daha sonra bir onay bildirimi gönderilir. Ve önceden belirlenmiş bir zamanda, hasta doktorun ofisine gizlilik korumalı bir bağlantıyı tıklar ve görüntülü
sohbet başlayabilir.

Buna rağmen, engeller devam etmektedir. Örneğin bazı hastalar, çevrimiçi
sohbet için temel ön koşuldan yoksundur - yüksek hızlı internet bağlantısı, Brown.

Diğer iller ayrıca çeşitli çevrimiçi sağlık bakımı ve teletıp biçimlerini de araştırıyor. Önemli bir husus, bu hizmetleri sağlamak için ne kadar hekime ödeme yapılması gerektiğidir. OTN Invite için doktorlar, kişisel randevular için yaptıkları fatura kodlarını kullanırlar.
Ontario Medical Association başkanı Sohail Gandhi, “Sanal bakımı destekliyoruz, ancak uygun şekilde genişletilmesini istiyoruz” diyor. Özellikle her sanal ziyarette bir hastanın farklı bir sağlık hizmeti sağlayıcısı görmesinden endişe duyuyor. Bu olursa, “bakımın devamlılığı” acı çekebilir.

Brown, OTN Invite’in öncelikle düzenli olarak planlanmış takip randevusu olan bir grup hastayı tedavi etme eğiliminde olan tıbbi uzmanlara yönelik olduğunu söyledi.
Brown, “Ankete katılan doktorlar, tüm ziyaretlerin yaklaşık yüzde 30'unun potansiyel olarak yapılabileceklerini söyledi” dedi.

Ve beklenmedik bir yararı oldu. Sanal ziyaretler, randevularında bulunmayan hasta sayısını azaltmıştır. Bu, sağlık bakım sisteminin genel verimliliğine katkıda bulunur.
 
Üst
Alt