BaRoN
Yönetici
- Katılım
- 2 Haz 2019
- Mesajlar
- 3,417
- Tepkime puanı
- 6,365
- Puanları
- 113
- Yaş
- 48
- Konum
- istanbul
- Cinsiyet
- Erkek
Son yılların en popüler sosyal medya platformları arasında yer alan Instagram, yeni bir bağış toplama özelliğini deniyor. Bu özellik sayesinde ana sayfa ve keşfet kısmında yardım kampanyaları yer alacak.
Uygulama geliştirici Alessandro Paluzzi, yakın zamanda Twitter’dan yaptığı bir paylaşımda Instagram’ın ana sayfa ve haber kaynağı üzerinden bağış toplama kampanyaları yapmayı mümkün kılacak bir özellik üzerinde çalıştığını duyurdu.
Paluzzi tarafından paylaşılan görsellerde “Yeni Gönderi” arayüzü gözüküyor. Bu arayüzde “İnsanları etiketle”, “konum ekle” gibi standart hale gelmiş, bildiğimiz özellikler bulunuyor. Ayrıca gönderilerimizi başka platformlara da yollayabiliyoruz.
Instagram’da bağış toplama özelliği gönderilere geliyor
Normalde Instagram’ın bağış toplama özelliği var. Her ülkeye açık olmasa da bu özellik, firmanın repertuvarında bulunuyor. Hatta yaşadığımız koronavirüs pandemisi nedeniyle çıkışı hızlandırılan özellik oldukça sık kullanılıyor.
STK’lar, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, ünlüler ve influencerlar, bu özelliği pandemi başladığında küçük ve orta boy işletmelere destek vermek, pandemiyle ön saflarda mücadele eden kişiler için destek toplamak gibi amaçlarla kullanmıştı. Ancak bu özellik “hikayeler” kısmında kullanılabiliyordu.
Yeni özellik ise doğrudan yardım toplama amaçlı gönderilerin paylaşılabilmesine olanak sağlıyor. Bu değişikliğin nedeni ise kampanyaların daha fazla insana erişebilmesini mümkün hale getirmek olarak gösteriliyor. Öte yandan Instagram, bu değişiklikle gerçek anlamda ekonomik bir habitata dönüşme yolunda da ilerlemiş oluyor.
Ticaret Instagram’a taşındı
Instagram hem KOBİ seviyesindeki hem de büyük şirketler için oldukça önemli bir vitrin haline gelmeyi başardı. Özellikle sokağa çıkma yasaklarından ve ticari yavaşlamadan zarar gören firmalar Instragram ve diğer sosyal medya mecralarından ayaklarının üzerine kalkmaya çalışıyordu. Instagram da hem pazarlama araçları hem de yeni şirket özellikleriyle onlara destek veriyordu.
Yeni bağış kampanyası modelinin de desteğiyle birlikte Instagram, daha da aktif bir pazar yeri haline gelecek ve daha geniş bir ekonomik döngü yaratmayı başaracak. Bu özelliğin herkesi mutlu edebileceğini söylemek mümkün.