EUPHRAT
Yönetici
- Katılım
- 3 Ocak 2017
- Mesajlar
- 1,197
- Tepkime puanı
- 2,691
- Puanları
- 113
Görsel arama için organik fırsatları kaçırıyor musunuz? Resimleri optimize ederek Google'dan trafiğinizi nasıl artıracağınızı öğrenin.
İletişim ve pazarlamanın görsel yönü giderek daha önemli hale gelmiştir.
Ama neden görüntüler için SEO - ve genel görsel arama kavramı - hala güzel bir pazarlamadan biraz daha fazla kabul ediliyor?
Onun içinde SE, J. eSummit oturumunda, Gianluca Fiorelli'ye tüm Doğru kullanım ve görüntülerin optimizasyon yoluyla organik trafiği artırabilir o kaçırıyor olabilir görsel arama olanaklarını ayrıntılarıyla anlattı.
Ayrıca Google Arama, Görsel Arama, Google Lens, Fotoğraf ve Asistan'ı kullanarak daha fazla ve daha iyi organik trafik elde etmeyi anlattı.
İşte sunumun bir özeti.
Birçok SEO uzmanı, görüntülerin ve görsel aramanın gücünü hafife alıyor.
Farkında olmadıkları şey, önemli organik trafik ve dönüşüm sağlama potansiyeline sahip büyüyen bir fırsatı kaçırıyorlar.
Aramanın En Doğal Yolu
Görüntüleri ve görselleri kullanmak, şeyleri aramanın en doğal yoludur.
Instagram'ın Kurucu Ortağı Kevin Systrom'un belirttiği gibi:
Amazon, görsel aramanın iki ortak ikilemle karşı karşıya olan müşteriler için mükemmel olduğunu biliyor:
Google'daki Clay Bavor, Başkan Yardımcısı, Sanal ve Artırılmış Gerçeklik bu zorluğu özetledi :
Çeşitli çalışmalar , genç nesiller tarafından ne kadar görsel aramanın kabul edildiğini ve çoğu kullanıcının dijital alışveriş deneyiminde ne kadar önemli olduğunu göstermektedir.
Görsel arama şu anda e-ticaret markaları için özellikle önemlidir.
Görsel Aramaya Kimler Yatırım Yapıyor?
Beklendiği gibi, büyük markalar görsel aramaya büyük yatırım yapıyor.
Moda markaları zaten eğrinin önünde, ancak kanalı kullanmak isteyen sadece onlar değil.
Bazıları şunları içerir:
Arama motorları, pazar yerleri ve Google, Bing, Amazon ve Pinterest gibi görsel sosyal ağlar da görsel ilişkilendirmelere dayalı araştırmalar için yeni bir alan oluşturduğundan görsel ve görsel aramaya çok yatırım yapıyor.
Ajansınızı Yüksek Hedefli Adaylarla Büyütün.
Adzooma Marketplace ile markanızı potansiyel müşterilerin önüne koyun.
Ayrıca, görüntüden alışveriş sepetine yalnızca bir tıklama ile dönüşümlere yol açabilir, bunun yerine dönüşümlerin kaybolmasına neden olabilecek pasajları ortadan kaldırabilir.
Tüm bu platformlardan Google, pazarlamacıların daha fazla fırsat bulabileceği yerdir.
Google ve Görsel Arama
Geçmişte, Google sadece görsel arama ile ilgiliydi.
Şu anda klasik resim araması ve görsel arama birleştirmesi görüyoruz.
Yakında, görsel arama, görsel, sesli ve geleneksel metinsel aramanın çok cihazlı bir ekosistemde birlikte çalışacağı daha büyük bir konuşma arama kavramının parçası olacak.
Konuyla ilgili Google Patentleri , bunun gelecekte nasıl oynayabileceğine dair bir fikir veriyor.
Google görüntüleri
Son yıllarda Google Görseller, SERP'lerden web sitelerine büyük bir tıklama ve trafik kaynağı haline geldi.
Sparktoro, Google Görseller'in arama motoru pazar payının yaklaşık% 20'sine sahip olduğunu tahmin ediyor .
Aşağıda bir Google Görseller SERP'si [büyük boy gözlükler] sorgusu için nasıl görünüyor.
Google Görseller SERP'si genellikle aşağıdakilerden oluşur:
Her sayfanın üst kısmında gördüğümüz ilk şey, sorgu ile ilgili varlıklar olan etiketlerdir.
Etiketler, Kişiler Ayrıca Sor kutularına benzer bir davranışa sahiptir.
Bir etiketi tıklayıp tarayıcının geri düğmesiyle geri dönersek, kuyrukta daha önce açılan ve kapatılan etiketle ilgili yeni etiketler görünür.
Aramanız için büyük ölçüde ilgili varlıkların bir listesini oluşturabilir ve elde edebilirsiniz.
Organik Alışveriş (Masaüstü)
Google masaüstünde, bir simgeyle etiketlenmiş görselleri görebilirsiniz.
Buna tıkladığınızda aşağıdakileri gösteren bir önizleme olacaktır:
Organik Alışveriş (Mobil)
Mobilde bu daha belirgindir.
Ürün sayfalarımızı schema.org/Product ile etiketlediysek, Google resimde ürün etiketini ve varsa diğer bilgileri (“stokta”) gösterir.
Google, mobil cihazlarda, kullanıcıların daha fazla araştırmak istediğiniz tüm ürünleri (veya fotoğrafları) arayabileceğiniz, kaydedebileceğiniz ve kurtarabileceğiniz Koleksiyonlar oluşturmasına da izin verir.
Kullanıcılar koleksiyonlarına, Google Görseller mobilindeyken kullanıcı ekranının sağ alt tarafındaki bir simgeyle kolayca erişebilirler.
Hem Google Görseller'den hem de Koleksiyondan, kapsamlı arama sonuçları masaüstünde görülenlerle aynıdır - tek fark, tam ekranda olmasıdır.
Google Görseller özellikle mobil aramalar için tasarlanmıştır.
Görsel Arama Fırsatlarını Belirleme
Arama özelliklerini izleyen bir araç kullanın (SEMrush, Ahrefs veya Moz gibi).
SEMrush'ta, yalnızca Görüntüler içeren SERP'leri göstermek için Proje> Konum Takibi veya Organik Araştırma> Konum Filtresi'ne gidin .
Ardından, Görüntü Kutusu ve Google Ads ve / veya Google Alışveriş'e sahip tüm SERP'leri belirleyebilirsiniz.
Bunlar, organik görsel alışverişin başarı için büyük olasılıklara sahip olduğu anahtar kelimelerdir.
'Görseller' Yalnızca Google Görseller Hakkında Değildir
Unutmayın, resim yalnızca Google Görseller ile ilgili değildir.
Görüntüler, aşağıdakiler de dahil olmak üzere zengin sonuçlarda kilit öneme sahiptir:
Google, içeriğinizde görüntüleri kullanmak için en iyi uygulamaları sunar.
Görüntüler En Az 1.200 Piksel Genişliğinde Olmalıdır
Örneğin, Google Discover için yayıncıların "içeriğinize çekici, yüksek kaliteli resimler, özellikle Discover'dan ziyaret oluşturma olasılığı daha yüksek olan büyük resimler" eklemesi önerilir .
Resim URL'leri Taranabilir ve Dizine Eklenebilir Olmalıdır
Google'ın Resim site haritaları dokümanlarına göre :
Evrensel Arama'daki 'Görseller' Yalnızca Zengin Sonuçlar Değildir
Görüntüler sadece resim kutuları veya zengin sonuçlar değildir.
Görsel Arama: Optimizasyon İpuçları
Google'ın Görsel arama sonuçlarına girme şansınızı artırmak için bu görsel SEO ipuçlarını izlediğinizden emin olun.
Keşfetmeye değer başka bir Google özelliği de Google Lens.
Google Lens ile kullanıcılar bir ürünü çerçeveleyebilir ve Google'da arayabilir.
Kullanıcılar bir metni seçip Google Arama'da sorgu olarak kullanabilir.
Ayrıca bir ürünü çerçeveleyebilir, benzer ürünleri arayabilir ve çevrimiçi veya çevrimdışı alışveriş yapabilirler.
İnsanlar ilham alabilir ve dikkatlerini çeken ürünleri araştırabilir ve bunları
satıcının sitesinden satın alabilirler .
Görsel Arama: Optimizasyon İpuçları
Görsel aramayı optimize etmek için bazı ipuçları.
Ancak bunun için optimizasyon yalnızca alt etiketlerle ilgili değildir.
Google, görüntüleri doğru bir şekilde kullanmanıza yardımcı olacak en iyi uygulamaları ve önerileri sunar.
Görsel ve görsel aramanın gücünü göz ardı etmeyin veya hafife almayın.
Görüntülerden trafik kazanmaya başlayın.
İletişim ve pazarlamanın görsel yönü giderek daha önemli hale gelmiştir.
Ama neden görüntüler için SEO - ve genel görsel arama kavramı - hala güzel bir pazarlamadan biraz daha fazla kabul ediliyor?
Onun içinde SE, J. eSummit oturumunda, Gianluca Fiorelli'ye tüm Doğru kullanım ve görüntülerin optimizasyon yoluyla organik trafiği artırabilir o kaçırıyor olabilir görsel arama olanaklarını ayrıntılarıyla anlattı.
Ayrıca Google Arama, Görsel Arama, Google Lens, Fotoğraf ve Asistan'ı kullanarak daha fazla ve daha iyi organik trafik elde etmeyi anlattı.
İşte sunumun bir özeti.
Birçok SEO uzmanı, görüntülerin ve görsel aramanın gücünü hafife alıyor.
Farkında olmadıkları şey, önemli organik trafik ve dönüşüm sağlama potansiyeline sahip büyüyen bir fırsatı kaçırıyorlar.
Aramanın En Doğal Yolu
Görüntüleri ve görselleri kullanmak, şeyleri aramanın en doğal yoludur.
Instagram'ın Kurucu Ortağı Kevin Systrom'un belirttiği gibi:
Amazon bile görsel aramayı destekler.“İnsanlar her zaman görseldi; beynimiz görüntüler için kablolu. Yazmak kesmek, dolambaçlıydı. Resimli diller hepimiz nasıl iletişim kurmaya başladığımızdır; tam bir daire geliyoruz.
Amazon, görsel aramanın iki ortak ikilemle karşı karşıya olan müşteriler için mükemmel olduğunu biliyor:
- “Ne istediğimi bilmiyorum, ama gördüğümde bileceğim.”
- “Ne istediğimi biliyorum, ama ne dendiğini bilmiyorum.”
Google'daki Clay Bavor, Başkan Yardımcısı, Sanal ve Artırılmış Gerçeklik bu zorluğu özetledi :
Bununla birlikte, teknolojideki ilerlemeler makineleri görüntüleri tanımada çok daha iyi hale getirdi - ve daha fazla kullanıcı şimdi çeşitli amaçlar için resim aramaya güveniyor.“İngilizcede 180.000 kelime gibi bir şey var ve biz bunları sadece 3.000 ila 5.000 arasında kullanıyoruz. Ses tanıma yapmaya çalışıyorsanız, gerçekten tanımanız gereken çok küçük şeyler vardır […] Bu nedenle, görme arama sorunu, metinle veya hatta ile gördüğümüzden çok daha büyüktür. sesi.”
Çeşitli çalışmalar , genç nesiller tarafından ne kadar görsel aramanın kabul edildiğini ve çoğu kullanıcının dijital alışveriş deneyiminde ne kadar önemli olduğunu göstermektedir.
Görsel arama şu anda e-ticaret markaları için özellikle önemlidir.
Görsel Aramaya Kimler Yatırım Yapıyor?
Beklendiği gibi, büyük markalar görsel aramaya büyük yatırım yapıyor.
Moda markaları zaten eğrinin önünde, ancak kanalı kullanmak isteyen sadece onlar değil.
Bazıları şunları içerir:
- Sonsuza kadar 21
- Wayfair
- Walmart
- Tommy Hilfiger
- Ikea
- Conforama
- idealista
- Macy
Arama motorları, pazar yerleri ve Google, Bing, Amazon ve Pinterest gibi görsel sosyal ağlar da görsel ilişkilendirmelere dayalı araştırmalar için yeni bir alan oluşturduğundan görsel ve görsel aramaya çok yatırım yapıyor.
Ajansınızı Yüksek Hedefli Adaylarla Büyütün.
Adzooma Marketplace ile markanızı potansiyel müşterilerin önüne koyun.
Ayrıca, görüntüden alışveriş sepetine yalnızca bir tıklama ile dönüşümlere yol açabilir, bunun yerine dönüşümlerin kaybolmasına neden olabilecek pasajları ortadan kaldırabilir.
Tüm bu platformlardan Google, pazarlamacıların daha fazla fırsat bulabileceği yerdir.
Google ve Görsel Arama
Geçmişte, Google sadece görsel arama ile ilgiliydi.
Şu anda klasik resim araması ve görsel arama birleştirmesi görüyoruz.
Yakında, görsel arama, görsel, sesli ve geleneksel metinsel aramanın çok cihazlı bir ekosistemde birlikte çalışacağı daha büyük bir konuşma arama kavramının parçası olacak.
Konuyla ilgili Google Patentleri , bunun gelecekte nasıl oynayabileceğine dair bir fikir veriyor.
Google görüntüleri
Son yıllarda Google Görseller, SERP'lerden web sitelerine büyük bir tıklama ve trafik kaynağı haline geldi.
Sparktoro, Google Görseller'in arama motoru pazar payının yaklaşık% 20'sine sahip olduğunu tahmin ediyor .
Aşağıda bir Google Görseller SERP'si [büyük boy gözlükler] sorgusu için nasıl görünüyor.
Google Görseller SERP'si genellikle aşağıdakilerden oluşur:
- Etiketler.
- Ücretli Alışveriş sonuçları.
- Organik Alışveriş sonuçları.
Her sayfanın üst kısmında gördüğümüz ilk şey, sorgu ile ilgili varlıklar olan etiketlerdir.
Etiketler, Kişiler Ayrıca Sor kutularına benzer bir davranışa sahiptir.
Bir etiketi tıklayıp tarayıcının geri düğmesiyle geri dönersek, kuyrukta daha önce açılan ve kapatılan etiketle ilgili yeni etiketler görünür.
Aramanız için büyük ölçüde ilgili varlıkların bir listesini oluşturabilir ve elde edebilirsiniz.
Organik Alışveriş (Masaüstü)
Google masaüstünde, bir simgeyle etiketlenmiş görselleri görebilirsiniz.
Buna tıkladığınızda aşağıdakileri gösteren bir önizleme olacaktır:
- Başlık etiketi.
- Ürün açıklamasından alınan ilgili metin.
- Yapısal veriler - Ürün şeması (varsa).
Organik Alışveriş (Mobil)
Mobilde bu daha belirgindir.
Ürün sayfalarımızı schema.org/Product ile etiketlediysek, Google resimde ürün etiketini ve varsa diğer bilgileri (“stokta”) gösterir.
Google, mobil cihazlarda, kullanıcıların daha fazla araştırmak istediğiniz tüm ürünleri (veya fotoğrafları) arayabileceğiniz, kaydedebileceğiniz ve kurtarabileceğiniz Koleksiyonlar oluşturmasına da izin verir.
Kullanıcılar koleksiyonlarına, Google Görseller mobilindeyken kullanıcı ekranının sağ alt tarafındaki bir simgeyle kolayca erişebilirler.
Hem Google Görseller'den hem de Koleksiyondan, kapsamlı arama sonuçları masaüstünde görülenlerle aynıdır - tek fark, tam ekranda olmasıdır.
Google Görseller özellikle mobil aramalar için tasarlanmıştır.
Görsel Arama Fırsatlarını Belirleme
Arama özelliklerini izleyen bir araç kullanın (SEMrush, Ahrefs veya Moz gibi).
SEMrush'ta, yalnızca Görüntüler içeren SERP'leri göstermek için Proje> Konum Takibi veya Organik Araştırma> Konum Filtresi'ne gidin .
Ardından, Görüntü Kutusu ve Google Ads ve / veya Google Alışveriş'e sahip tüm SERP'leri belirleyebilirsiniz.
Bunlar, organik görsel alışverişin başarı için büyük olasılıklara sahip olduğu anahtar kelimelerdir.
'Görseller' Yalnızca Google Görseller Hakkında Değildir
Unutmayın, resim yalnızca Google Görseller ile ilgili değildir.
Görüntüler, aşağıdakiler de dahil olmak üzere zengin sonuçlarda kilit öneme sahiptir:
- Haberler AMP (zorunlu).
- AMP olmayan haberler (önerilir).
- Etkinlik (önerilir).
- Nasıl Yapılır (önerilir).
- Canlı Akış (gerekli).
- Yerel İşletme / Restoranlar (zorunlu).
- Logo (zorunlu).
- Film (gerekli).
- Ürün (gerekli).
- Reçete (gerekli).
- Video (gerekli).
Google, içeriğinizde görüntüleri kullanmak için en iyi uygulamaları sunar.
Görüntüler En Az 1.200 Piksel Genişliğinde Olmalıdır
Örneğin, Google Discover için yayıncıların "içeriğinize çekici, yüksek kaliteli resimler, özellikle Discover'dan ziyaret oluşturma olasılığı daha yüksek olan büyük resimler" eklemesi önerilir .
Resim URL'leri Taranabilir ve Dizine Eklenebilir Olmalıdır
Google'ın Resim site haritaları dokümanlarına göre :
“Bazı durumlarda resim URL'si ana sitenizle aynı alanda olmayabilir. Her iki alan da Search Console'da doğrulandığı sürece bu sorun değildir. […] Ayrıca, robots.txt dosyanızın dizine eklenmesini istediğiniz içeriğin taranmasına izin vermediğinden emin olun. ”
Evrensel Arama'daki 'Görseller' Yalnızca Zengin Sonuçlar Değildir
Görüntüler sadece resim kutuları veya zengin sonuçlar değildir.
"Satıcıların Popüler Ürünler bölümünde ürünlerin ortaya çıkması için Google Merchant Center'da ürün feed'leri oluşturmaları ve / veya ürün sayfalarına uygun yapılandırılmış veri işaretlemelerini uygulamaları teşvik edilir."
Görsel Arama: Optimizasyon İpuçları
Google'ın Görsel arama sonuçlarına girme şansınızı artırmak için bu görsel SEO ipuçlarını izlediğinizden emin olun.
- Açıklayıcı resimler dosya adı kullanın.
- Alternatif metin ekleyin - bu alakalı bir “faktör” dür ve kullanılabilirlik içindir.
- Altyazı ekleyin.
- Resim açıklaması sağlayın (Resim Galerileri için önerilir).
- Resim XML Site Haritaları oluşturun (zorunlu).
- Görüntüleri çevreleyen içerik görüntünün kendisiyle tutarlı olmalıdır.
Keşfetmeye değer başka bir Google özelliği de Google Lens.
Google Lens ile kullanıcılar bir ürünü çerçeveleyebilir ve Google'da arayabilir.
Kullanıcılar bir metni seçip Google Arama'da sorgu olarak kullanabilir.
Ayrıca bir ürünü çerçeveleyebilir, benzer ürünleri arayabilir ve çevrimiçi veya çevrimdışı alışveriş yapabilirler.
İnsanlar ilham alabilir ve dikkatlerini çeken ürünleri araştırabilir ve bunları
satıcının sitesinden satın alabilirler .
Görsel Arama: Optimizasyon İpuçları
Görsel aramayı optimize etmek için bazı ipuçları.
- Görsel Arama SEO en iyi uygulamaları izleyin.
- Tüm göstergelere (oran, genişlik, vb.) Saygı gösterirken yapılandırılmış veriler kullanın .
- Yüksek kaliteli görüntülerden yararlanın.
- Görüntüleri PageSpeed için optimize edin.
- Görüntünün doğasına bağlı olarak doğru biçimi seçin.
- Kalitelerini kaybetmeden görüntüleri sıkıştırın.
- Dağınıklıktan kaçının. Görüntünün ana nesnesi açık olmalıdır.
- Stok fotoğraflar kullanılıyorsa, benzersiz hale getirmek için bunları değiştirin.
- Tüm resimlerinizin portföyünü Görsel Sosyal Ağlarda yeniden yayınlayın (ör. Pinterest).
- İç ve dış bağlantıların Görüntüler ve Görsel Arama için de bir değeri olduğunu unutmayın.
- Resminizi ne kadar çok sayfa kullanırsa, ilgili varlıklarla o kadar iyi etiketlenir, dolayısıyla Görsel Arama'da daha görünür olur.
Ancak bunun için optimizasyon yalnızca alt etiketlerle ilgili değildir.
Google, görüntüleri doğru bir şekilde kullanmanıza yardımcı olacak en iyi uygulamaları ve önerileri sunar.
Görsel ve görsel aramanın gücünü göz ardı etmeyin veya hafife almayın.
Görüntülerden trafik kazanmaya başlayın.