Google Taxonomy

Han

En Güzel Edep Güzel Ahlaktir...!
Kullanıcı
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
7,620
Tepkime puanı
6,991
Puanları
0
Konum
Huzur🧿
Cinsiyet
Erkek
Google Taxonomy

google-taxonomy-nedir.jpg


Google tarafından oluşturulmuş olan, alışveriş feedindeki ürünleri bölümlere ayırmaya yardım eden kategorilerin listesidir. Bu listede 6.000’den fazla kategori bulunur. Örneğin “Spor Malzemeleri” veya “Kedi Mamaları” gibi kategorileriniz için veri feedine kategori kodunu girmelisiniz.

Ürünler Neden Kategorize Edilmelidir?

Google’ın hangi arama terimlerinde sitenizi göstermesi gerektiğini öğretmeye yardım eder.
Potansiyel müşterileriniz size daha hızlı ulaşır. Kullanıcının arama terimi ürününüzle eşleştiğinde, potansiyel kullanıcılara görünme şansınız artar.
Alaka düzeyiniz ve dolayısı ile tıklama oranınız artar. Ürününüz birden çok alakalı aramada gösterildiğinde artan tıklama oranınızda beraber, tıklama başına ödediğiniz maliyet düşer.

Facebook Katalog Reklamları gibi pek çok platform da Google Ürün Kategorileri’ni kullanır. Farklı kanallardan reklam tanıtım vermek gibi bir strateji var ise, ürünleri kategorize etmek bu alanlarda da yardım edecektir.

Ürünlerimi Nasıl Kategorize Edebilirim?

“Buradan” Google Taxonomy listesini indirip kategorilerinizi bulun.

Hızlı olmak için ctrl+f tuşlarını beraber kullanıp liste içinde ürününüzü arayabilirsiniz.

Kategorinize ulaşıp kodu satın aldıktan sonra feed’inize bu kodu eklemelisiniz. Böylece ürünlerinizi kategorize etmiş olursunuz.

Ürünleri kategorize ederken çeşitli tavsiyeler ve ihtiyaçlar vardır. Bu gereksinim ve tavsiyeler Google Alışveriş Reklamları’nı en elverişli şekilde kullanmanıza ve ürünlerinizin reddedilmesini önlemeye yardımcı olur.

Güncel Kategorileri Kullanın:

Eski kategorilerin kullanılabilirliği devam etse dahi Google tarafından yapılan kategori değişiklikleri güncel kalmanıza yardım eder. Kategorilerde değişiklik olduğunda Google kullanmış olduğunuz eski kategorileri otomatik şekilde en iyi eşdeğeri olarak algılayacaktır. Kategorileri değişikliklere göre güncellemek, kategorizasyonunuzu ve alaka düzeyinizi kontrol altında tutmanıza yardım eder. Dolayısıyla Ağustos 2011’den önce yayımlanan kategorileri kullanmamanız gerekir.

Bir Kategori Kullanmaya Çalışın:

Ürününüz birden fazla kategoriye uyumlu olsa da sadece bir kategori seçebileceğiniz için en ideal kategoriyi seçmeye özen göstermelisiniz. Bunu mümkün bir hayli sağlamaya çalışmak, ürünlerinizi doğru kişilere doğru zamanlarda göstermeye yardımcı olur.

“product_type” Kullanın:

Eğer ürününüz listedeki hiçbir kategoriye uymuyorsa, ürün türünü kullanarak kendi ürün kategorinizi gönderebilirsiniz.

Siteyi Google Taxonomy ile kategorize etmek, doğru kullanıldığında tüm perakendeciler için onlarca avantajı yanı sıra getirir. Eğer Google’da reklam tanıtım yayınlıyorsanız, Taxonomy’e muhakkak öncelik vermelisiniz.







-Alinti-
 
Üst
Alt