Paylaşımın Ve Sohbetin Tek Adresine HoşGeldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Gateway Bronco Ford’un Favori Klasiğini Restore Ediyor

  • Konbuyu başlatan Han
  • Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 4:50

Han

En Güzel Edep Güzel Ahlaktir...!
uye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
7,620
Tepkime puanı
6,989
Puanları
113
Konum
Huzur🧿
Cinsiyet
Erkek

İtibar Puanı:

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-9.png

Gateway Bronco Ford’un Favori Klasiğini Restore Ediyor​

Gateway Bronco, Ford’un sağlam bir takipçi kitlesi bulunan favori klasiğini restore ederken teknolojiden de destek alıyor.
1965’te, henüz “SUV” terimi icat edilmemişken Ford hem arazide hem de asfaltta gidebilen Bronco modelini çıkardı. Sahipleri Bronco’dan öylesine memnundu ki bu kaba saba aracın bir yük katırı kadar azimli ve inatçı doğasını hiçbir şeye değişmiyorlardı. Ancak giderek semirip güç kaybeden Bronco, nihayet 1996’da eşek cennetini boyladı. Günümüzde model yılları 1966 ile 1977 arasındaki ilk nesil Bronco’ların ateşli bir takipçi kitlesi var. Ford da zekice bir hamleyle 2021 model yeni bir Bronco çıkararak parsadan payına düşeni topladı.

Dokuz yaşından beri Ford tutkunu olan girişimci ve mühendis Seth Burgett’a göre ilk nesil Bronco’lar sihirli makineler. Dolayısıyla kulaklık şirketini sattıktan sonra girişeceği yeni mücadelenin ne olacağını bulmaya çalışırken Bronco koleksiyonu gözüne ilişti ve rüyalarındaki Bronco’yu inşa eden bir şirket kurma fikri (40’tan fazla patent ve alınma aşamasındaki patentle) mucit mühendise gayet mantıklı geldi.

Gateway Bronco adını verdiği şirketin Illinois’deki 5.574 metrekarelik fabrikası, bu canavarları imal edecek kadar geniş. Üstelik her şey fabrikada yapılıyor. 322 kilometre menziliyle elektrikli versiyonu dâhil bir dizi kişiselleştirme seçeneğiyle üç seviye mevcut: Fuelie, Coyote ve Luxe GT Editions. Şirket otomobilleri otomatik yumuşak tavanın yanı sıra (Gateway ilkini Bronco için tasarladı) konsola gizlenen CarPlay ile birlikte modern bilgi-eğlence sistemleri ve düğmeye bir dokunuşunuzla yedek kameraya dönüşen dikiz aynası gibi teknolojik yeniliklerle donatıyor.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-10.png

1. Dımdızlak
Her donör Bronco, metal bir iskeletten ibaret kalana dek soyuluyor. Gateway ya hiç restore edilmemiş orijinal bir Bronco buluyor, ya müşterilerin kendi Bronco’sunu kullanıyor ya da müşteri gıcır gıcır bir araç istediği takdirde yepyeni bir Ford gövdesi replikası yapıyor. Gateway Bronco’da bu araçlar öyle özenli bir muamele görüyor ki hiçbir orijinal Bronco imal edilirken böylesine şımartılmamıştır.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-1.png

2. Noktaları birleştir
İnşa sürecinde robotlar değil bizzat insanlar her aşamada noktaları ve nokta kaynaklarını –birleştiriyor. Önce işçilik gerektiren dış paneller ya da iç paneller dikkate alınıyor. Orijinal paneller tamiratlar ve gürültü ile titreşimi önlemek için eklenen ekstra esneklikle mümkün mertebe uzatılıyor.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-2.png

3. Sprey ustası
1960’larda bir Bronco müşterisi renk paletinden en az şimdiki kadar cazip görünen renklerden birini seçebilirdi. İşçiler otomobili PPG boyalarıyla orijinal renklerde elle boyuyor ve parlak, metalik, sedef ya da mat yüzey bitirme işlemlerinden birini uyguluyor. Müşteriler isterlerse Ranger şeritlerini ya da çeşitli efektler de yaptırabilirler.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-3.png

4. Bekleme odası
Son montajı bekleyen Bronco’nun ızgaraları ve kapıları boyanıyor, ardından eşleştiriliyor. Bronco’ların üç ila beş yıl garanti veren Gateway’in sıkı kalite kontrol denetimi sayesinde her panelde ve her araçta istikrar korunuyor.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-4.png

5. Güç kaynağı
Eski Bronco’ların hiçbirinde böyle bir güç kaynağı yok. Homurtularıyla ünlü ilk nesil modeller yorulmak bilmez 105 bg 6 silindirli motor ya da eğer şanslıysanız Ford’un 200 bg 289 V-8’i ile donatılırdı. Gateway opsiyonel süperşarj ile yaklaşık 600 bg üreten Ford Coyote 302 ci V-8 kullanıyor.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-5.png

6. Sır gibi saklanan sofistikelik
Ne sihirdir ne keramet, el çabukluğu marifet… Gateway mühendisleri araç içindeki birçok parçayı neredeyse görünmez hale getirerek Bronco’nun orijinal görünümüne sadık kalmaya çalışıyor. Klima, bilgi-eğlence ve diğer sistemler adabıyla kabin bölümüne yediriliyor. Mesela geleneksel pencere açma bölümüne dokunduğunuzda elektrikli pencereler açılıyor ya da kapanıyor.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-6.png

7. Kaptan köşkü
Burgett’te bir çift 1967 Shelby Mustang var; GT350 ve GT500. O yüzden Bronco’larına da aynı dönemde Shelby GT350’nin ahşap gövdeli ve üç çubuklu direksiyon simidini örnek alan direksiyonlar takıyor. Ancak klasik görüntüsü sizi aldatmasın, Bronco’nun direksiyonu hidrolik.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-7.png

8. Lülksün Bronco hali
İlk Bronco’ların sunduğu konfor, at arabasından hallice ama Gateway versiyonları bir dediğinizi iki etmiyor. Müşteriler Bentley, Ferrari, Mercedes-Benz ve Porsche’nin kullandığı derilerle döşenmiş ısınmalı ve soğutmalı koltuklar talep ediliyor. Süet ve Alcantara deri seçenekleri de mevcut. İstenirse dikişler koltuklara kontrast tonlarda seçiliyor.

gateway-bronco-fordun-favori-klasigini-restore-ediyor-8.png

9. Mahallenin yenisi
1970 model bu Bronco geçenlerde müzayede şirketi Barrett-Jackson tarafından 650 bin Dolar’a satıldı ve gelirin tamamı Alzheimer’a dair farkındalık yaratmaya çalışan bir vakfa bağışlandı. Gateway tasarımda dört kollu aktif süspansiyon ve döküm tekerlekler kullanıldı. Koltuklar Porsche derisiyle kaplanıp ve kazayağı deseniyle dikildi.

Yazı: Robert Ross
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Konuyu Görüntüleyen Kullanıcılar (Toplam:0)