Paylaşımın Ve Sohbetin Tek Adresine HoşGeldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

2021'de SEO Hakkında Bilmeniz Gereken 3 Şey

EUPHRAT

https://forum.mevsim.org/
yonetici
Katılım
4 Ocak 2017
Mesajlar
1,157
Tepkime puanı
2,948
Puanları
113
Konum
izmir
Web sitesi
forum.mevsim.org
Cinsiyet
Erkek

İtibar Puanı:

2020, SEO'yu etkileyen beklenmedik olaylarla doluydu. 2021'e hazır mısınız? İşte aklınızda bulundurmanız gereken üç şey.

1. Arama Amacı ve Talep Değişkendir​

Arama amacı ve talebinin akışkan olduğunu ve daha önce düşündüğümden çok daha fazlasını bilmek önemlidir.

Arama yapanların amacını anlamak, başarılı bir SEO stratejisinin kritik bir parçasıdır, çünkü bu amacı karşılayan bir sayfa oluşturmak için bir arama sorgusunun ardındaki amaç hakkında temel bir anlayışa sahip olmanız gerekir .

Sayfanız amaca en uygunsa, Google sayfanızı sonuçlarında sıralar, bu kadar basit (sayfanızı en iyi eşleşmeyi yapmak biraz daha karmaşık olsa da).

Peki, küresel bir pandemi bir sorgu için arama amacını değiştirdiğinde ne olur?

Sıralamaları ya uyarlarsınız ya da kaybedersiniz.

Örneğin, Path Interactive'den Lily Ray , AA-Intergroup ve In the Rooms gibi sanal kurtarma toplantıları ve kaynakları sunan web sitelerine dönen [Adsız Alkolikler] ve [Adsız Alkolikler Toplantıları] gibi sorguları gördüğü bir çalışmayı paylaştı .

Bu, Google'ın, arama sorgularına "sanal" veya "çevrimiçi" ifadesini dahil etmeseler bile, sanal kurtarma desteğine ihtiyaç duyan karantinadaki kişilerin amacına uygun hale getirmek için ne kadar hızlı ayarlayabileceğini gösterir.

Ve arama yapanların niyetindeki değişiklikler, arama davranışının değişmesinin tek yolu değil.

Ayrıca, belirli bir sorguya yönelik arama hacminin ve ilginin neredeyse bir gecede patlaması veya yok olması ihtimali de var.

Yine, pandeminin ilk aşamalarında bunun birden çok dikeyde gerçekleştiğini gördük.

[Tuvalet kağıdı] için şu Google Trendler grafiğine bakın:

Google Trendler grafiği - tuvalet kağıdı


Veya [ekşi mayalı ekmek] için şu trend çizgisi:

Google Trendler grafiği - ekşi mayalı ekmek


Ayrıca [sinema biletleri] 'ne bakarak, arama ilgisinin ne kadar hızlı azaldığını görebiliriz:

Google Trendler grafiği - sinema biletleri


COVID-19 gibi başka bir salgının olma ihtimali (umarız) zayıf olsa da, bu grafikler anahtar kelimelerinizi çeşitlendirmenin ne kadar önemli olabileceğini göstermektedir.

Bitirme projeleri konusundaki hayal kırıklığını ortadan kaldırın.
Son teslim tarihlerinizi, her görevi her son teslim tarihinden önce bitirebilecek ve işinizi en yüksek hızda tutabilecek uzman serbest çalışanlara teslim edin.

Aslında, tüm yumurtalarınızı "Google sepetine" koymak yerine tüm pazarlama stratejinizi çeşitlendirmeniz gerektiğine dair güçlü bir kanıt .

Bu grafikler aynı zamanda esnekliğin ve fırsattan yararlanabilmenin ya da fırsat başka bir yerde olduğunda dönüm noktasının önemini vurgulamaktadır .

Peki, değişen arama amacına veya arama hacminde büyük bir düşüşe karşı nasıl korunursunuz?

Arama yapanın davranışını kontrol edemezsiniz, ancak onu izleyebilir ve buna göre ayarlayabilirsiniz.

Arama yapanların niyetindeki olası değişiklikleri belirlemek için, hedef SERP'lerinize ve nasıl değiştiklerine bir göz atın .

Sayfanızdan farklı bir amaca hizmet eden daha fazla sayıda sayfa sıralaması görürseniz, Google muhtemelen farklı bir amaca hizmet etmeyi test ediyordur - sonunda sayfanızı değiştirmeniz veya sıralamanızı kaybetme riskiyle karşılaşmanız gerekebilir.

Arama ilgisini izlemek için, aylık arama hacmini ölçen SEMrush, Moz veya Ahrefs gibi çeşitli araçlardan birini seçebilirsiniz.

Google Trendler , size aynı zamanda arama ilgisinin nereye gittiğine dair yönsel bir fikir verecektir.

2. Yerel İşletmeler ve Yerel SEO Uzmanları Çevik Olmalıdır​

Hızlı bir şekilde uyum sağlama ihtiyacından bahsetmişken, hiçbir yerde bu yıl yerel aramadan daha doğru değil.

Bu salgın sırasında en çok etkilenen sektörlerden biri yerel işletmeler oldu.

Kilitlenmeler ve sosyal kısıtlamalar, bu işletme sahiplerinin çoğunu yaratıcı olmaya ve temassız teslim alma veya sanal danışma gibi müşterileriyle bağlantıda kalmanın yeni yollarını bulmaya zorladı.

Bununla birlikte, birçok işletme için, müşterilerine açık olup olmadıklarını bildirmek büyük bir fark yaratabilir.

Google, yerel işletmelerin müşterileriyle iletişim kurmaları için Google Benim İşletmem içinde çeşitli seçenekler sunan iyi bir iş çıkardı.

Bu yılın başlarında GMB bilgili Joy Hawkins'in Google'ın platformunda bulunan tüm seçenekleri özetleyen etkileyici bir sunumuna katıldım. Yakın zamanda eklenen GMB özelliklerinden bazıları şunları içerir:

  • LGBTQ dostu bir özellik.
  • Yerel bilgi panellerindeki çağrı düğmeleri.
  • Çevrimiçi çalışma saatleri özelliği.
  • Bir çevrimiçi randevu özelliği.
GMB'ye eklenen ve eklenmeye devam eden tüm yeni özellikler hakkında güncel kalmak istiyorsanız , Hawkins'in sitesinde bu kaynağı kontrol etmenizi şiddetle tavsiye ederim .

Çoğu yerel işletme gerçek mekanda faaliyet gösteren konumlar olsa da, aramaları müşterilerle iletişim için meşru bir kanal olarak hesaba katmalıdırlar ve pandemi bu gerçeği vurguladı, çünkü kapatmalar müşterilere fiziksel alanlarında hizmet vermeyi zorlaştırdı.

En çevik işletmeler ve yerel SEO uzmanları, Google'ın ve diğer arama motorlarının sağladığı araçlardan tam olarak yararlanarak yerel aramadaki yeni fırsatlardan yararlanabilmeli ve her zaman eklenen yeni özelliklerle, bu çevik işletmeler ve SEO uzmanları devam edecek pandeminin ötesinde gelişmek için.

3. SEO Topluluğu Güçlenmeye Devam Ediyor​

Böyle bir sıkıntı karşısında bile SEO topluluğu açık, destekleyici ve yenilikçi olmaya devam edecektir.

Bu canlı arama profesyonelleri topluluğunun bir parçası olmaktan her zaman gurur duymuşumdur, ancak asla bu yıldan fazla olmadı.

ABD'de ve dünya çapında en zorlu yıllardan birinin ortasında, sürekli olarak SEO uzmanlarının birbirlerine yardım etmek için adım attığını gördüm.

Salgın nedeniyle işten çıkarılmış diğer profesyonelleri Twitter'da paylaşarak ve sektörde yeni roller bulmalarına yardımcı olarak destekleyen SEO uzmanlarını gördüm.

Ayrıca, bu zor zamanlarda işletmelere yardımcı olmak için ücretsiz tavsiye ve bilgi paylaşan çok sayıda arama uzmanı ve ajans gördüm.

Bu, SEO içinde her zaman bir uygulama olmuştur, ancak bunun özellikle 2020'de arttığını gördüm.

Aslında, kendi şirketimde böyle bir girişimin parçası olma ayrıcalığına sahip oldum.

SEO uzmanları, COVID'den etkilenen insanlar için para toplamaya yardımcı olmak veya pozitif zihinsel sağlığı desteklemek için SEO dışı becerilerini bile kullanıyorlar.

Örneğin, Lily Ray, DJ'lik becerilerini Twitter'da ücretsiz konserlerle çalıştırıyor ve hatta bu yılın başlarında SEJ'in eSummit için bir "parti sonrası" konseri bile verdi !

SEO endüstrisinin ne kadar açık ve işbirlikçi olduğundan her zaman etkilendim, ancak bu yıl hepimiz alışılmadık ve zorlu koşullarda birbirimize dayandığımız için farklı hissettirdi.

Böylesine harika bir topluluğun parçası olmaktan gurur duyuyorum ve 2021'de daha da güçlenecek!

Sonuç​

2020, değişimin çok hızlı gerçekleşebileceğini gösterdi ve yeni arama davranışına, tüketici ortamlarına ve potansiyel kısıtlamalara uyum sağlamak için stratejinizi hızlı bir şekilde ayarlamak için bir SEO uzmanı olarak çevik olmanız gerekir.

Neyse ki arama, hazırlıklıysanız nispeten hızlı bir şekilde dönme ve kaydırma yapmanın mümkün olduğu bir kanaldır.

Bu nedenle, 2021'de, sayfalarınızın veya gelecekteki sayfalarınızın niyet ve arama ilgisiyle uyumlu olmasını sağlamak için düzenli olarak SERP'leri gözden geçirdiğinizden emin olun.

Ayrıca, yalnız olmadığınızı ve dışarıda sizi desteklemeye ve büyümenize yardımcı olmaya hazır koca bir topluluk olduğunu da unutmayın.

Sosyal medyaya bağlanın, en sevdiğiniz bloglar hakkında yorum yapın, SEJ'in fantastik Friday Focus serisine katılın … kullanabileceğiniz çok sayıda seçenek var.

Çoğumuz için zor bir yıl olduğunu biliyorum ama geleceğin parlak olduğunu ve daha iyi zamanların ileride olduğunu biliyorum.

Öyleyse, okuduğunuz için teşekkürler, çenenizi yukarıda tutun ve arama endüstrisini 2021 ve ötesine taşımaya devam edelim!

kaynak:
 

EUPHRAT

https://forum.mevsim.org/
yonetici
Katılım
4 Ocak 2017
Mesajlar
1,157
Tepkime puanı
2,948
Puanları
113
Konum
izmir
Web sitesi
forum.mevsim.org
Cinsiyet
Erkek

İtibar Puanı:

malesef @BaRoN gunluk/aylık değişim olabiliyor eski bir google çalışanı algoritma hakkında bilgi sızdırmış google habire algoritma cezası yağdırıyor
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Konuyu Görüntüleyen Kullanıcılar (Toplam:0)