Yaşlara Göre Bilişsel (Zihinsel) Gelişim Özellikleri

Zinet

New member
HanımZade
Katılım
26 Ara 2016
Mesajlar
1,067
Tepkime puanı
2,071
Puanları
0
Cinsiyet
Kadın
blsel-gelmppt-1-728.jpg


[FONT=&amp] 0-3 YAŞLAR[/FONT][FONT=&amp] ZİHİNSEL (BİLİŞSEL) GELİŞİM[/FONT]
[FONT=&amp]Düşünce[/FONT]


  • Bebek zihinsel düşünme veya anlama anlamında bilmez, düşünmez. Çevresini duyu ve hareket eylemleriyle düzenler ve bilir.
  • Çevresi ile aktif etkileşimi vardır ve çeşitli deneyler yaparak gelişir.
  • Bebek 0-4 aylar arasında, görme alanında olan nesneleri gözleriyle takip etmeye başlar.
  • 4-8 aylar arasında mimik ve hareketleri taklit etmeye başlar.
  • 8-12 aylar arasında tanıdık yüzleri ve yabancıları ayırt etmeye başlar. Dış dünyadan çok kendi bedenini merak eder ve bedeniyle ilgilenir.
  • Bir yaşına kadar aşama aşama nesne sürekliliğini kazanır ve artık bir nesneyi görmediği zaman da onun var olduğunu bilir.
  • Nesneleri istediği amaçlara ulaşmak için araç olarak kullanmayı denemeye başlar.
  • Bir-iki yaş arasında renkleri tanıma, ayırt etme ve ortak özellikleri fark etmeye başlar.
  • İki-üç yaş arasında ufak eşyalardan oyuncaklar yapmaya başlar.

[FONT=&amp]
3-4 YAŞLAR
[/FONT]

[FONT=&amp] ZİHİNSEL (BİLİŞSEL) GELİŞİM[/FONT]
[FONT=&amp]
Düşünce
[/FONT]


  • Hayal ve gerçeği ayırt etmekte zorlanır.
  • Dikkat süreci kısadır, kolayca dikkati dağılır, konudan konuya geçer.
  • Objelere isim vermeye başlar. Benzer objeleri ve benzer fonksiyonları olan objeleri gruplandırmaya, kategorilere sokmaya başlar.
  • Nicelik algılaması gelişmemesine rağmen sayıları kullanır. Çabuk yargılar, fakat hatalı yargılama yapabilir.
  • İki alternatif arasında karar verebilir.
  • İki fikirden daha fazlasını içermiyorsa, yönergeleri takip edebilir.
  • Hatırlama gücü sınırlıdır. Çünkü gördüğü objeleri ve duyduğu sesleri sınıflandırmakta güçlük çeker.
  • Duygusal açıdan önemli olan olayları daha kolay hatırlar.
[FONT=&amp]5-7 YAŞLAR[/FONT][FONT=&amp]ZİHİNSEL (BİLİŞSEL) GELİŞİM[/FONT]
[FONT=&amp]Düşünce[/FONT]


  • Hayal ve gerçek dünyasını daha net bir şekilde ayırt eder.
  • 7 yaşında dikkat süresi önemli ölçüde genişler, dikkatini başka yöne çevirebilir.
  • Olgular genellikle fonksiyoneldir. Beraber işlev gören veya aynı amaca hizmet eden iki objeyi benzer görür. Örneğin kaşık ve çatal benzer objelerdir. Çünkü ikisiyle de yemek yenir.
  • Objeleri niceliğine ve ölçü boyutlarına göre sıralar.
  • Hafızası somut olgular (numara, harf gibi) açısından oldukça iyidir. İkiden fazla fikri, kısa süre içinde hatırlayabilir. Görüntü ve seslerle ilgili yaptığı sınıflandırma, daha kolay hatırlamasını sağlar. Bilgiler, anlamlı bir bütün halinde verildiğinde çocuk tarafından daha kolay hatırlanır.
  • Yargılama yapabilmesi ve karar verebilmesi için uzun süreye ihtiyaç duyar.
 
Üst
Alt