Volkswagen'in elektrikli SUV modeli ID.4
Alman otomotiv üreticisi Volkswagen'in tamamen elektrikli ilk SUV modeli ID.4 tanıtıldı. Verilen bilgiye göre, markanın modüler elektrik platformu teknolojisine dayalı olarak üretilecek ikinci model ID.4, Çin, ABD ve Avrupa'da üretilip satılacak.
Volkswagen'in, 2029 yılına kadar 75 civarında tamamen elektrikli model piyasaya sürmeyi ve bu dönemde yaklaşık 26 milyon elektrikli araç satmayı planladığı belirtiliyor. ID.4'ün ise, 2020 sona ermeden Avrupa pazarında satışa sunulacağı kaydedildi.
İlk üretilen modellerin sınırlı sayıda olacağı belirtilirken, ID.4 1ST ve ID.4 1ST Max isimli versiyonların, dört farklı renk seçeneği ile satışa sunulacağı aktarıldı.
Volkswagen ID.4'ün donanımında etkileşimli IQ.Light LED Matrix farlar gibi özellikler bulunuyor. Bu aydınlatma sisteminin aynı zamanda diğer sürücüleri rahatsız etmeden yolu parlak bir şekilde aydınlatan ve akıllı bir şekilde kontrol edilebilen uzun far ışıkları da sunduğu belirtiliyor.
Öte yandan, ID.4'te, yandan çarpışma durumu için ön koltuklar arasında orta hava yastığı gibi güvenlik sistemleri de sunuluyor.
İçeriden dışarıya doğru çalışan dinamik dönüş sinyali ile entegre 3D LED arka far gruplarınn yer aldığı otomobilde, bu sayede ışığın homojen ve üç boyutlu göründüğü açıklandı.
ID.4'ün gövdeye sıfır konumda bulunan kapı kolları da standart olarak elektrikli kilit açma özelliğine sahip olarak gelecek.
4.58 metre uzunluğundaki modelin, 2.77 metrelik aks mesafesi bulunurken, 543 litrelik bagaj hacminin, arka koltuklar katlandığında bin 575 litreye kadar çıktığı da kaydedildi.
Aracın kokpitinde ise, tuşlar ve anahtarlar olmadan çalışan gösterge paneli dikkat çekiyor. Gösterge panelinin ortasında navigasyon sistemi, telefon fonksiyonları, medya ve sürüş asistan sistemleri ve diğer ayarlar için dokunmatik bir ekran yer alıyor.
Ayrıca, ID. Light konsepti adı verilen teknoloji ile, kokpit boyunca uzanan LED şeritin, mevcut fonksiyona göre renk değiştirerek sürücüye yardımcı olabileceği açıklanıyor.
ID.4'ün arka aksının önünde, tekerleklere 1 vitesli şanzıman aracılığıyla güç sağlayan bir elektrik motoru bulunuyor. 204 beygir gücündeki motor çalıştırıldığında 310 Nm tork ulaşıyor. Araç 0'dan 100 km/s hıza 8.5 saniyede çıkarken, en fazla 160 km/s hız yapabiliyor.
İki ID.4 1ST versiyonunda da, 77 kWh güç içeriğine sahip bir batarya ve 520 km'ye kadar menzil sunuluyor.
Bataryanın, D.C. (direkt akımlı) hızlı sarj istasyonunda 320 km menzillik kapasiteyi 30 dakikada şarj edilebildiği de aktarıldı.
Yapılan açıklamaya göre, toplam 27 bin adetle sınırlı sayıda üretilecek olan ID.4 1ST versiyonları 2020 yılının sonunda Avrupa pazarında satışa sunulacak. ID.4'ün, Türkiye'de de satışa sunulacak ilk tam elektrikli Volkswagen modeli olacağı verilen bilgiler arasında.
Alman otomotiv üreticisi Volkswagen'in tamamen elektrikli ilk SUV modeli ID.4 tanıtıldı. Verilen bilgiye göre, markanın modüler elektrik platformu teknolojisine dayalı olarak üretilecek ikinci model ID.4, Çin, ABD ve Avrupa'da üretilip satılacak.
Volkswagen'in, 2029 yılına kadar 75 civarında tamamen elektrikli model piyasaya sürmeyi ve bu dönemde yaklaşık 26 milyon elektrikli araç satmayı planladığı belirtiliyor. ID.4'ün ise, 2020 sona ermeden Avrupa pazarında satışa sunulacağı kaydedildi.
İlk üretilen modellerin sınırlı sayıda olacağı belirtilirken, ID.4 1ST ve ID.4 1ST Max isimli versiyonların, dört farklı renk seçeneği ile satışa sunulacağı aktarıldı.
Volkswagen ID.4'ün donanımında etkileşimli IQ.Light LED Matrix farlar gibi özellikler bulunuyor. Bu aydınlatma sisteminin aynı zamanda diğer sürücüleri rahatsız etmeden yolu parlak bir şekilde aydınlatan ve akıllı bir şekilde kontrol edilebilen uzun far ışıkları da sunduğu belirtiliyor.
Öte yandan, ID.4'te, yandan çarpışma durumu için ön koltuklar arasında orta hava yastığı gibi güvenlik sistemleri de sunuluyor.
İçeriden dışarıya doğru çalışan dinamik dönüş sinyali ile entegre 3D LED arka far gruplarınn yer aldığı otomobilde, bu sayede ışığın homojen ve üç boyutlu göründüğü açıklandı.
ID.4'ün gövdeye sıfır konumda bulunan kapı kolları da standart olarak elektrikli kilit açma özelliğine sahip olarak gelecek.
4.58 metre uzunluğundaki modelin, 2.77 metrelik aks mesafesi bulunurken, 543 litrelik bagaj hacminin, arka koltuklar katlandığında bin 575 litreye kadar çıktığı da kaydedildi.
Aracın kokpitinde ise, tuşlar ve anahtarlar olmadan çalışan gösterge paneli dikkat çekiyor. Gösterge panelinin ortasında navigasyon sistemi, telefon fonksiyonları, medya ve sürüş asistan sistemleri ve diğer ayarlar için dokunmatik bir ekran yer alıyor.
Ayrıca, ID. Light konsepti adı verilen teknoloji ile, kokpit boyunca uzanan LED şeritin, mevcut fonksiyona göre renk değiştirerek sürücüye yardımcı olabileceği açıklanıyor.
ID.4'ün arka aksının önünde, tekerleklere 1 vitesli şanzıman aracılığıyla güç sağlayan bir elektrik motoru bulunuyor. 204 beygir gücündeki motor çalıştırıldığında 310 Nm tork ulaşıyor. Araç 0'dan 100 km/s hıza 8.5 saniyede çıkarken, en fazla 160 km/s hız yapabiliyor.
İki ID.4 1ST versiyonunda da, 77 kWh güç içeriğine sahip bir batarya ve 520 km'ye kadar menzil sunuluyor.
Bataryanın, D.C. (direkt akımlı) hızlı sarj istasyonunda 320 km menzillik kapasiteyi 30 dakikada şarj edilebildiği de aktarıldı.
Yapılan açıklamaya göre, toplam 27 bin adetle sınırlı sayıda üretilecek olan ID.4 1ST versiyonları 2020 yılının sonunda Avrupa pazarında satışa sunulacak. ID.4'ün, Türkiye'de de satışa sunulacak ilk tam elektrikli Volkswagen modeli olacağı verilen bilgiler arasında.