Sohbet Odaları Nedir ve Nasıl Çalışır?

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
İşletmeler iyi, açık ve tutarlı iletişime bağlıdır. Bunun daha iyi iletişim politikaları oluşturmak veya iletişimi kolaylaştırmaya yardımcı olacak araçlar eklemek anlamına gelse de, işinizin başarısı hem çalışanlarla hem de müşterilerle etkili bir şekilde iletişim kurma yeteneğinizle derinden bağlantılıdır. Bu yüzden İK ve pazarlama gibi bölümler işletme bütçenizi çok fazla çekebilir.
İletişimi geliştirmenin bir yolu, daha düzenli bir deneyim oluşturmak için
sohbet odaları veya sohbet uygulamaları kullanmaktır . Bu, çalışan deneyiminizi veya müşteri deneyiminizi geliştirmek olsun, çevrimiçi sohbet odaları ve sohbet işlevi işletmeniz için çok yardımcı olabilir mi?
6802


Tam olarak sohbet odası nedir?
Sohbet odalarının geçmişi ilginç. How Stuff Works web sitesi CompuServe CB simülatörü yaygın ilk gerçek zamanlı sohbet odası olarak kabul edilir”diyerek sohbet odası teknolojisi ve büyüme başlangıcını açıklar. 1980 yılında halka başlatılan CB simülatörü, vatandaşların müzik grubu radyo kültürünün Amerikan country müziği ve filmlerinde patlayıcı (kısa ömürlü ise) popülerliğinden büyük ölçüde faydalandı [kaynak: PC Magazine]. Kullanıcılar daha sonra oda konseptine evrimleşen gerçek zamanlı mesajları alıp verebilirler. 1980'lerin ortasında, PlayNet adlı bir şirket, gerçek zamanlı sohbet ve çevrimiçi oyunların bir araya gelmesi ile ilgilenmeye başladı. ”
Genel olarak, sohbet odaları, çevrimiçi bir ortamda insanların gerçek zamanlı iletişim kurmasını sağlayan en az iki kişiden oluşur. Bu, Skype gibi bir programda hızlı bir anlık mesaj veya satıcılar ve diğer dış personel de dahil olmak üzere daha fazla katılımcıyla daha büyük bir grup sohbeti olabilir.


Forumlar ve sohbet odaları arasındaki fark
“Sohbet odası nedir?” Veya “İşimin amacı veya ihtiyacı nedir?” Merak edenler kendilerini sohbet odaları ve çevrimiçi forumlar arasında ayırt etmeye çalışırken bulabilirler. İşte teknoloji ve forumlar ile sohbet odalarının formatlarındaki büyük farklar.

1. Senkron vs Asenkron
Küçük İşletme Chronicle“Sohbet odaları, çevrimiçi iletişimin eşzamanlı yöntemidir; bu, oturum açan ve katılan tüm katılımcılarla gerçek zamanlı olarak sohbetlerin gerçekleştiği anlamına gelir. Forumlar, tüm katılımcılar her zaman çevrimiçi olmadığından ve tartışmalar daha yavaş gerçekleştiğinden, asenkron olma eğilimindedir. Bir forumun ziyaretçileri, tartışma başladıktan birkaç saat sonra veya hatta günler önce giriş yapabilir ve önceki yayınları okuyarak hala yetişebilir ... Bu, aynı zamanda, sohbet odalarındaki sohbetlerin telefona bağlı olarak hızla değişebileceği anlamına gelir. Katılımcıların ruh hali. ”Bu yüzden çoğu işletme, kurum içinde mesajlaşmalarına ve hızlı, doğrudan konuşmalara izin veren Skype veya Slack gibi sohbet programlarına sahip olma eğilimindedir.

2. Moderasyon
Birçok forum, küfürlü dil, spam, botlar ve konu içinde gerçekleşen konuşmayı rayından çıkarabilecek konuları önlemek için genellikle forum topluluğunun üyeleri olan gerçek kişiler tarafından izlenir. Bu bazen moderatörlerin foruma gönderilmeden önce gönderileri kontrol etmesine benzerken, bazen moderatörler gönderilerden geri döner ve rahatsız edici bir şey olmadığından emin olur. Moderatörler, davranışları forum kullanım kurallarına uymuyorsa, belirli kullanıcıları yasaklama yetkisine sahiptir, ancak genel olarak ölçülme genellikle söz konusu forumun belirli kurallarına bağlıdır.

3. Teknoloji
Small Business Chronicle, sohbet odalarını ve forumları destekleyen ve sağlayan gerçek teknolojinin farklı olduğunu kaydeder. “Forumlar tarayıcınızda sıradan web siteleri olarak gösterilir, sohbet odaları genellikle bir tarayıcı eklentisi, eklenti veya Java veya Flash gibi üçüncü taraf yazılımların yüklenmesini gerektirir. Bu aynı zamanda bazı sohbet odalarının, diğer kullanıcılarla sohbet etmek için forumlarda bulunmayan mikrofonların veya web kameralarının kullanımını desteklediği anlamına geliyor. ”


İşletmenizin bir sohbet odasına ihtiyacı olup olmadığını nasıl anlarsınız?
İşletmenizin müşteriyle yüz yüze sohbet uygulamasına ihtiyaç duyup duymadığına ya da dahili bir mesajlaşma sistemi eklemesi gerektiğine karar vermeye çalışıyorsanız, işte dikkat etmeniz gereken bazı sorular:
  • Sektörünüzdeki diğer şirketlere göre rekabet avantajına mı ihtiyacınız var? Müşteriye yönelik mobil sohbet uygulamalarına sahip olmak sizi ayırmaya yardımcı olabilir.
  • İletişim eksikliğinden dolayı projelerin yapıldığını düşünüyor musunuz? Bir Having dahili bir sohbet uygulamasını hız şeyleri boyunca yardımcı ya da tamamen proje yönetimi kolaylaştırabilirsiniz.
  • İşletmenizle, müşterinizle, şirketinizle ve çalışanlarınızla ilişkileri geliştirmek ister misiniz? Sohbet odaları ve sohbet uygulamaları her ikinizi de büyütmenize yardımcı olabilir.
Sohbet odaları, hem çalışanlarla hem de müşterilerle iletişim yeteneklerinizi artırabilecek birçok özelliğe ve avantaja sahiptir . Bu, daha iyi gelir, daha yüksek verimlilik ve daha iyi çalışan ve müşteri tutumu gibi şeylere yol açabilir. Sohbet odası teknolojisine yatırım yapmak, işletmeniz için çok büyük bir kazanç olabilir.
 
Üst
Alt