Siteniz İçin İçerik Yazmanın 11 Altın Kuralı

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
İnternetin kalabalık bir yer olduğunu söylemek, gökyüzünde çok fazla yıldız, sahilde kum veya hücrede atom olduğunu söylemek gibidir. Göre İnternet Canlı İstatistikleri , varlığı fazla 1,9 milyar web siteleri var, 3,5 milyar tarihinde her gün arar ve kabaca 350,000 tweet her dakika gönderdi.

Bu patlayan dijital evrendeki okuyucuların çıkarlarını yakalamak çok zor olabilir. Analytics servisinden bir araştırma Chartbeat , ziyaretçilerin yüzde 55'inin bir web sayfasında 15 saniye veya daha az harcadığını buldu.
İyi web sitesi yazmak, bu istatistikleri yenmenin anahtarıdır. Web için optimize edilmiş iyi yazılmış içerik, arama sonuçlarının üstüne çıkar ve okuyucuların dikkatini çeker.

Bazı yazma ipuçları, nesirinizin ekranda, basılı olarak veya bir piramit duvara oyulup görünmediğine bakılmaksızın uygulanır. Diğer taktikler özellikle dijital yazılarla ilgilidir. Web sitenizin içeriğinin hak ettiği dikkati aldığından emin olmak için bu 11 ilkeyi izleyin.


1. Kitlenizi bilin
Kulağa basit geliyor, ancak pek çok yazar kime ulaşmaya çalıştıklarını düşünmeden önce kağıda veya klavyeye parmağını koyuyor. İçerik hazırlamadan önce, kendinize şu soruları sorun: Ana izleyicim kim? Öncelikle izleyicimi etkileyebilecek ve bilgilendirebilecek ikincil bir izleyici kitlesine ne dersiniz? Sitemi çevrimiçi olarak nasıl bulacaklar?
Örneğin, bir hukuk firması için bir web sitesi oluşturduğunuzu varsayalım. Birincil kitleniz mevcut müşteriler olabilir. Ancak, ikincil hedef kitleniz çok daha geniştir ve diğer avukatlar, hukuk muhabirleri veya gelecekte hizmetinize ihtiyaç duyan herhangi birini içerebilir. İçeriğinizin tüm bu izleyiciler için erişilebilir ve ilgi çekici olduğundan emin olmanız gerekir. Bu gruplar belirli bir konu hakkında ne tür sorular sorabilir? Online olarak en aktif nerede? Ne tür bilgilere ihtiyaçları var?
Kitleler web içeriğini birçok farklı yoldan bulur - sosyal medya paylaşımı, diğer web sitelerinden bağlantılar , e-posta paylaşımı ve arama motoru sonuçları. Bu son yöntem özellikle web için yazarken önemlidir. Metin son derece iyi yazılmış ve bilgilendirici olabilir, ancak arama motorları için optimize edilmemişse, birkaç kişinin bulabileceği ihtimaller azdır. Kitlenizi tekrar düşünün: Google’a hangi arama terimlerini yazarlar? Bu terimleri başlıklara ve alt başlıklara eklediğinizden emin olun.



2. “Ters piramit” modelini takip edin.
Web okuyucularının kısa ilgi alanları vardır; sitenizin ihtiyaç duydukları bilgileri saniyeler içinde kullanıp kullanmadıklarına karar verirler. İçeriğinizi ters piramit veya koni gibi yapılandırın. En önemli mesajlar sayfanın en üstündedir. Sonra yavaş yavaş daha spesifik, destekleyici bilgilere inin. Teğetsel ayrıntılarla son.
Örneğin, konferansla ilgili bir web sayfası oluşturduğunuzu varsayalım. En alakalı detaylar - temanın, tarihin ve konumun açıklaması - sayfanın en üstünde görünür. Konuşmacılar ve ders konuları gibi detayları destekleme izini sürecektir. Konferans organizatörleri, konferans dizisinin tarihi veya ilgili kaynakların bir listesi gibi daha az önemli olan bilgiler sayfanın altında görünecektir.
Bu iki grafik, kendi web sitemizi oluşturmamıza yardımcı oldu ve sitenizin yapısını kavramsallaştırmanıza yardımcı olabilir.

Bir Web Sitesi Düzenlemenin Koni Prensibi

Bu iki grafik sitenizin yapısını kavramsallaştırmanıza yardımcı olabilir.

3. Kısa, basit cümleler yazın.
Uzun cümleler Charles Dickens içindir - bugünün okuyucusunun kısa dikkat süresi 35 kelimelik veya daha az cümleler gerektirir. Ve webpagefx.com'a göre, ortalama bir Amerikan yetişkin, 7-9. Sınıflarda okuyor. Bu yüzden erişilebilir ve okunması kolay web sitesi içeriği doğal olarak daha geniş bir kitleye ulaşacaktır.
İsim ve fiil kullanımına odaklanmak; Zarfları ve sıfatları az miktarda kullanırlar. “Sakin” veya “şaşkın” gibi kelimeler yapacağı zaman, “eşitlik” veya “şaşkınlık” gibi kelimeler kullanmayın.
Hangi seviyede yazdığınızı bilmiyorsanız (çoğumuz gibi), o zaman metinlerin hazır olma modellerinde nasıl puan aldığını kontrol etmeniz yararlı olacaktır.
Popüler modellerin çoğu, bir metindeki kelimelerin ve cümlelerin uzunluğuna dayanmaktadır. Metninizin okunabilirliği daha sonra bir sayı veya eğitim seviyesi ile puanlanır. Bu üç araç metninizi tarar ve okunabilirliğini puanlar:

  • Okunabilirlik Test Aracı
  • Okunabilirlik Hesaplayıcısı
  • Microsoft Word
Metniniz 7. ve 9. sınıflar arasında kolayca anlaşılabilir mi? Öğrenmek için Flesch-Kincaid Grade Level'den puanları kontrol edin.

4. Aktif sese sopa
Pasif fiiller yerine aktif kullanın ve cümlenin konusunu belirtin. Örneğin, “Bir kahve sipariş edildi” yazmak yerine “Adam bir kahve sipariş etti.” Yazın. “Web sitemizde ürünler sipariş edilebilir” demek yerine, “Web sitemizde ürünler sipariş edebilirsiniz.” Deyin.
Aktif ses özlü, okuyucu dostu cümleler oluşturmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda daha doğrudan; doğrudan izleyiciyle konuşurken (“yapabilirsin”), “Yapılabilir” demekten daha ilgi çekicidir.


5. Göster, söyleme
Nesirinizi genellikler ve üst düzey ifadelerle sınırlandırmayın. Spesifik, gerçek dünyadan örnekler, okuyucuların mesajlarınızı daha iyi anlamasına ve görselleştirmesine yardımcı olur. Bu iki tanımı dikkate alın:
Bu paranın satın alabileceği en iyi köpek oyuncak.
Veya
“Rough Rover” köpek oyuncağını, en özel çiğneme kalemlerinden bile delinmelere ve yırtılmalara dayanacak şekilde tasarlanmış dayanıklı, yüzde 100 doğal kauçuktan yaptık.
Hangi versiyon size satın aldığınız oyuncağın daha net bir resmini verir? İkinci açıklamadaki özel detaylar, okurlara köpek kemiğini anlatmak yerine onlara gösterir.
Ek bir avantaj olarak, daha spesifik, açıklayıcı ürün bilgileri , web sitenizin SEO'suna yardımcı olur ve müşterilere bu alımları yapmak için ihtiyaç duydukları bilgileri verir .
Zingerman'ın web sitesinde yer alan ürün açıklamalarını seviyoruz - ağız sulandıran ayrıntılarda neden gurme yiyeceklerinin en iyi seçim olduğunu açıklıyorlar.

Detaylı ürün açıklaması örneği

Zingerman'ın web sitesinde yer alan ürün açıklamalarını seviyoruz - ağız sulandıran ayrıntılarda neden gurme yiyeceklerinin en iyi seçim olduğunu açıklıyorlar.

6. jargon Nix
Web sadece teknik uzmanlar için değil herkes içindir. Bu nedenle, eğitimli uzman olmayanlar için bilgilerin anlaşılabilir olduğundan emin olun. İlk referansta kısaltmalar yazınız. İçeriden öğrenilen dili kullanmaktan kaçının. Karmaşık veya niş terimleri açıklar. Ayrıca, okuyucuların belirli bir konuda daha fazla arka plan bilgisi alabilecekleri diğer makalelere köprüler ekleyin.
Bu cümleyi düşün:
Gazeteci, MOS'tan bir SOT aldı, karakola geri döndü ve hikayeyi teneke kutuya koydu.
Bu terimlerin çoğu sadece gazetecileri yayınlamak için anlaşılabilir. Okuyucu dostu bir revizyon şöyle olacaktır:
Gazeteci, olayla ilgili bir görüşmeci ile röportaj yaptı ve hikayeye dahil edildiğini belirtti.
Bu ipucu, özellikle teknik bir sektörde çalışıyorsanız, ancak web sitenizin uzman olmayan müşterileri çekmesini istiyorsanız önemlidir. İş arkadaşlarınız için değil, izleyicileriniz için yazmanız gerektiğini (1. maddeye bakınız) unutmayın. Erişilebilir bir dil kullanmak, gelecekteki müşterilere aktarmak istedikleriniz gibi ulaşılabilir ve açık bir şekilde karşılaşmanıza yardımcı olacaktır.


7. Kelime seçiminizi karıştırın
Kelimeler çerez gibidir - hepimizin favorileri vardır. Ancak ziyaretçilerinizi ilgilendirmek söz konusu olduğunda, çeşitlilik çok önemlidir! Kelime bulutları kullanımı eğlencelidir ve en çok hangi kelimeleri kullandığınızı görselleştirerek dünya seçiminizi değiştirmenize yardımcı olabilir. Bulutunuzu oluşturmak için metninizi bu gibi ücretsiz bir kelime bulutu aracına kopyalayıp yapıştırın . Bir kelimeyi ne kadar çok kullanırsanız, bulutunuzda o kadar büyük görünür. Belirli bir kelimeyi çok mu kullandın? Metninizi geliştirmek için yeni eşanlamlılar bulmak için Thesaurus.com'a yazın.

Bulutunda negatif kelimeler mi var? Artık daha pozitif bir ton için neyin ince ayar yapılacağını biliyorsunuz. Web sitenizin anahtar kelimelerinden de haberdar olun: bunlar metninizde birkaç kez görünmelidir, bu nedenle onları bir kelime bulutu içinde tanımanız kolay olmalıdır.
İşte istisna: ziyaretçilerinizi karıştırmamak için anahtar terimleri sitenizde tutarlı tutun. Örneğin, bir fotoğrafçıysanız, bir sayfada “photoshoot” sunmayın, ardından bir sonraki sayfada “fotoğrafçılık oturumları” olarak adlandırın.
Şirketinizi tanımlayan bir terimler listesi yapın ve aynı şeyi ifade etmek için kullandığınız tüm kelimeleri birlikte gruplayın. En iyi seçiminizi yapın ve web sitenizin her yerine yapıştırın. Bunun gibi:
Kullanın: fatura.
Not: fatura
Kullanımı: photoshoot
Not: fotoğraf çekimi, fotoğraf randevusu, çekim
Müşterilerinize müşteriler, hastalar veya kullanıcılar mı diyorsunuz? Hizmetlere, paketlere veya planlara mı atıfta bulunuyorsunuz? Bu listeye sahip olduğunuzda, yayınlamadan önce herhangi bir metni incelemek için kullanabilirsiniz.


8. Metni taranabilir yapın
En önemli bilgileri en üst sıraya yerleştirmeye ek olarak, metnin kolayca gözden geçirildiğinden emin olun. Çoğu web okuyucu, aradıkları belirli bir bilgiyi bulmak için sayfayı tarar - kolayca bulamazlarsa, devam ederler .
İnanmıyor musun? Daha önce görmediğiniz bir web sayfasını bir sonraki açışınızda dikkat etmeyi deneyin. Baştan sona her kelimeyi mi okuyorsun? Yoksa gözün etrafa atlıyor, istediğin bilgiyi mi arıyorsun?

  • Metin ağırlıklı paragraflar yerine, madde imli ya da sayısal listeler kullanın . Uzun bir metin sayfası yerine, içeriği etiketli sekmeler halinde düzenleyin.
  • Her zaman “beyaz boşluk” ekleyin. Bu, web sayfanızdaki paragrafları, resimleri ve diğer öğeleri çevreleyen boş alandır. Bu sadece boşa harcanmış bir yer gibi görünse de, aslında bir web tasarımcının en iyi arkadaşı . Metnin etrafındaki konforlu beyaz boşluklar onu daha okunaklı ve okunması daha zevkli hale getirir.
Sayfayı bölmek için başlık kullanma örneği

Bir sayfayı bölmek ve okumayı kolaylaştırmak için Başlıkların nasıl kullanılacağına bir örnek.

  • İçeriği açıklayıcı alt başlıkları olan bölümlere ayırmak da önemlidir . Örneğin, iklim değişikliği ile ilgili bir web sayfası aşağıdaki başlıklar altında bilgi düzenleyebilir:
    • İklim Değişikliği Nedir?
    • İklim Değişikliğinin Sürücüleri
    • İklim Değişikliğinin Mevcut ve Öngörülen Etkileri
    • Emisyonları Azaltmaya Yönelik Çözümler
    • Daha fazla bilgi edin
Bu alt başlıklar yalnızca okuyucuların sayfada gezinmesine yardımcı olmakla kalmaz, arama motorlarının içeriğinizi bulmasına yardımcı olur. Jimdo sitenizde, düzenlemek istediğiniz metni seçin, başlığınızı vurgulayın, sonra başlık boyutunuzu ayarlamak için Stil seçeneklerinin üzerine gelin. Her sayfanın en üstünde bir büyük (H1) başlığı kullanın, ana içeriğinizi ayırmak için orta (H2) başlıkları kullanın ve küçük noktalar için küçük (H3) başlıkları kullanın.

9. Multimedyayı birleştir
Bazen bir resim - veya Infographic veya video - gerçekten bin kelimeye bedeldir. Araştırmalar insan beynine iletilen bilgilerin yüzde 90'ının görsel olduğunu ve insanların görsel bilgileri metinden 60.000 kez daha hızlı işlediğini gösteriyor.

Okunması kolay bir grafik veya grafik, karmaşık bir konuyu açıklamak için tek başına metinden daha iyi bir iş yapabilir. Eğer ticari bir grafik tasarımcı değilseniz, web sitenizdeki görselleri ve Canva ve Piktochart gibi grafikleri kendiniz yapmanıza yardımcı olacak bazı harika hizmetleri kullanmak için birçok yol vardır .

Resimler ayrıca, sayfanın okunmasını kolaylaştırarak metni parçalamaya yardımcı olur. Web sitenizin her sayfasında en az bir resim bulundurmanızı öneririz.



10. Katmanlı web sitesi içeriği
Bir web sitesi hakkında harika olan şey, okuyucuları bir sayfadan diğerine yönlendirmenin kolay olmasıdır. Belirli kelimeleri veya kelime öbeklerini, özellikle kendi web sitenizdeki diğer kaynaklarla ilişkilendirerek okuyucuların daha fazla içerik bulmasına yardımcı olun. Bu, kişilerin içeriğinizle meşgul olmalarına ve sitenizde gezinmelerine yardımcı olacaktır.

Örneğin, bu cümlenin pişirme web sitenizde yayınlandığını söyleyin: Ratatouille, patlıcan, kabak ve domates gibi mevsimlik malzemelerden oluşan az yağlı bir yemektir. Sağlıklı beslenmeyle ilgili diğer blog yazılarını içeren bir sayfaya “az yağlı yemek” bağlantısını köprüleyebilirsiniz.
Bu dahili bağlantıları kendi sitenizde kurmak SEO'nıza da yardımcı olur , ancak bağlantıların her zaman ilgili ve yararlı olması gerektiğini unutmayın. Görsel olarak, metninizi bağlantılarla aşırı yüklerseniz, insanlar ne tıklayacaklarını bilemezler. Google , bir sayfadaki köprü sayısını “makul bir sayı” olarak tutmanızı önerir .


Düğme Elemanı Örneği

İşte harekete geçirme ifadesi düğmesinin web sitenizde nasıl görünebileceğinin bir örneği.

11. Daha fazlasını istemelerini sağlayın
İşte harekete geçirme ifadesi düğmesinin web sitenizde nasıl görünebileceğinin bir örneği.
İyi web siteleri her sayfayı güçlü bir harekete geçirme ifadesiyle (veya kısaca CTA ile) sonlandırır .

Jimdo ile de yapabilirsiniz; web sitenizdeki özelleştirmesi kolay düğmelerle. Daha fazla bilgi için okuyucunun araması gereken bir kişi var mı? İzlemeleri gereken ilginç bir video mu? Okuyabilecekleri ilgili bir blog gönderisine veya indirebilecekleri bir rapora ne dersiniz? Bu strateji, okuyucuların web sitenizin diğer alanlarına yönlendirilmesine yardımcı olur ve içeriğinizi arkadaşlarınıza ve ailenize tanıtmaya teşvik eder.

Bu harekete geçirme ifadelerini kısa tutun ve bunları “İndir”, “Paylaş”, “Katıl”, “Kayıt Ol”, “Daha Fazla Bilgi Edinin” veya “İzleyin” gibi eylem fiilleriyle başlatın. Tabii ki, aslında okuyucuların sizden gerçekleştirmelerini istediğiniz eylemi gerçekleştirmelerini sağlayan bir köprü.

Genel olarak yazmak zor bir iştir - web siteniz için içerik yazmak, hatta dahası. Fakat unutmayın, ilk defa mükemmel metinler yazmanıza gerek yoktur! İçeriğiniz yayınlandıktan sonra , performansını izlemek ve optimize etmek için aylık web sitesi kontrolleri yapabilirsiniz . Bu ipuçlarıyla, en okuyuculu ve en sık kullanılan internet okuyucuları ile bile rezonansa giren etkili içerik oluşturmaya hazırsınız.
 

cevdetd

New member
Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2021
Mesajlar
10
Tepkime puanı
10
Puanları
3
Yaş
38
Konum
İzmir
Cinsiyet
Erkek
Blog yazmak için tavsiyelerle alakalı daha detaylı çok az içerik okumuşumdur sanırım. İzniniz olursa ben de birkaç ekleme yapmak isterim, benimki daha çok blog yazmak için tavsiyelerle ilgili olacak. İnternette birkaç kaynaktan araştırma yaptım ve sizinkine eklemeler yapmak istedim.

Blog yazmanın en önemli kuralı bence istikrardır. 1 hafta boyunca her gün içerik girip, sonraki hafta ses seda çıkarmayan bloglar bence 1-0 geride başlıyor bu işe. Düzenli bir yazı giriş düzeni belirlemeli ve bu düzene sadık kalmalısınız.

Onun dışında diliniz sabit olmalı. Bir yazıda senli benli konuşup başka bir yazıda size bize geçmemek gerekiyor. Birini seçin, üslubunuzu belirleyin ve devam edin.

Mevsim.org içeriğinden de blogculuk ile ilgili pek çok bilgi edinebilirsiniz. Evet siz belki blog haberciliği yapmayacaksınız ancak yine de okumanızı tavsiye ederim.

Okumanızı tavsiye edeceğim başka bir içerik ise Mevsim.org içeriği. Bu içerikte de sevdiğiniz konularda yazmanın önemine, yazılarda SEO uyum tavsiyelerine, profesyonel yazarlardan alınan desteğe ve içeriğin sunumuna vurgu yapılmış. Bir bakmanızı tavsiye ederim.
 
Üst
Alt