EUPHRAT
Yönetici
- Katılım
- 3 Ocak 2017
- Mesajlar
- 1,197
- Tepkime puanı
- 2,691
- Puanları
- 113
Bu başlangıç kılavuzu üç soruyu cevaplamak için tasarlanmıştır:
- “SEO içeriği” nedir?
- Ne tür SEO içeriği var?
- SEO içerik stratejim nedir?
Başlayalım!
SEO İçeriği Nedir?
Pazarlamacıların SEO içeriği ile ne anlama geldiğini anlamak için, ifadeyi bileşen parçalarına ayırmak yardımcı olur:
- “SEO” , arama motoru optimizasyonu veya bir web sitesini optimize etme sürecini ifade eder, böylece insanlar Google gibi arama motorları aracılığıyla kolayca bulabilir.
- By “içerik” web üzerinde yaşamları olduğu herhangi bir bilgi demektir ve (web üzerinde tüketilebilir içeriğin altındaki türleri hakkında daha fazla ).
Burada içeriğinizi arama motorları için optimize etme hakkında bilmeniz gereken her şeyi size anlatmayacağım; bu bir bütün 'nother' rehberi. Ancak, web içeriğinizi SEO yapmak için yapmanız gerekenler hakkında süper hızlı bir tazeleme:
- Anahtar Kelime Araştırması : Arama yoluyla trafik oluşturmak istiyorsanız , yazmaya başlamadan önce anahtar kelime araştırması yapmak en iyisidir . Bu şekilde, belirli bir miktarda arama hacminin zaten mevcut olduğu anahtar kelimelere odaklanabilirsiniz - başka bir deyişle, kullanıcıların zaten bilgi aradığı konulara yazabilir (veya anahtar kelime nişleri bulabilirsiniz !).
- Anahtar Kelime Optimizasyonu : Maksimum aranabilirlik için içeriğinizde anahtar kelimeleri nerede ve nasıl kullanacağınızı öğrenin. (SEOMoz, sayfa optimizasyonu için harika bir rehber sunar.)
- İçerik Organizasyonu : Sitenizdeki içerik mantıklı bir şekilde organize edilmelidir. Bu sadece SEO için iyi değildir , aynı zamanda sitenizdeki ziyaretçilerin ilgili diğer içerikleri kolayca bulmasına yardımcı olur. (Sitenizde ne kadar uzun kalırlarsa o kadar iyidir.)
- İçerik Tanıtımı : Sosyal ağlarda paylaşarak ve içeriğinize (hem dahili hem de harici sitelerden) bağlantılar oluşturarak oluşturduğunuz yeni içeriğin görünürlüğünü artırın.
O eğer akılda tutmak önemlidir arama motoru trafiği sizin olan tek hedefi, sonuçlarınız muhtemelen yaşayacaktır. Hem arama motorlarını (zaman içinde yüksek sıralarla ödüllendirecek olan) hem de potansiyel müşterileri memnun etmek ve ziyaretçileri iade etmek için, arama motoru optimizasyonunun üstünde ve ötesinde değer sunmanız gerekir. Başka bir deyişle, sıralayan ve tıklama alan, ancak arama motoru kullanıcısına herhangi bir ek değer sağlamayan "ince" içerik üretmeyin. "İnce", düşük değerli içeriği tanıtan siteler Google tarafından cezalandırılma riski taşır; ayrıca yüksek hemen çıkma oranlarına ve düşük dönüşüm oranlarına sahip olma eğilimindedir.
SEO İçerik Türleri
SEO içeriği aşağıdakilerden herhangi birini içerebilir:
- Ürün Sayfaları - Bunlar herhangi bir perakende e-ticaret sitesinin ekmeği ve tereyağıdır. İyi bir ürün sayfası hem SEO içeriği hem de bir PPC açılış sayfası olarak kullanılabilir.
- Blog Yazıları - Blog, etkili SEO içeriği için düzenli bir akış oluşturmanın en kolay yollarından biridir . Genel olarak, blog yayınları ürün sayfalarından daha ilgi çekici ve bağlantı çekme olasılığı daha yüksektir, bu nedenle siteniz için bazı yetkiler oluşturmak için harika bir yol olabilir. (Blogların çok esnek olduğunu ve bu listede aşağıdaki içerik türlerinden herhangi birini barındırmak için kullanabileceğinizi unutmayın.)
- Makaleler - Haber makalesini, röportajı veya uzun metrajı düşünün. Çoğu gazete veya dergi tarzı web sitesinde bulacağınız ana içerik türüdür.
- Listeler - Bir liste gerçekten sadece bir tür makaledir, ancak bir liste olarak çerçevelemek (“Enerji Faturanızı Azaltmanın 10 Yolu” veya “Google Hakkında Nefret Edeceğim 101 Şey” gibi) taramayı kolaylaştırır. Bu tür başlıklar, arama sonuçlarında veya sosyal medya feed'lerinde bulunduğunda da daha tıklanabilir görünmektedir.
- Kılavuzlar - Kılavuz, bir şeyin nasıl yapılacağını ayrıntılı olarak açıklayan daha uzun bir içeriktir. (Kılavuzlar genellikle birden çok web sayfasına bölünmüştür, ancak kullanıcıların uzun içeriği istedikleri takdirde tek bir sayfa olarak görmesine izin vermek en iyi yöntemdir .) Web sitenize tam bir kılavuz gönderebilir veya bir özet ya da alıntı gönderebilirsiniz ziyaretçilerin tam kılavuzu okumak için bir kayıt formu doldurmalarını zorunlu kılar. Bu, potansiyel müşteriler oluşturmak için iyi bir yol olabilir, ancak bir kayıt duvarı oluşturmanın muhtemelen bu kılavuza yönlendirebileceğiniz SEO trafiği miktarını azaltacağını unutmayın.
- Videolar - Genel olarak web'de metin sayfalarından daha az video vardır; sonuç olarak, bir makale yerine video oluşturarak rekabetçi bir anahtar kelimenin ilk sayfasında sıralanması daha kolay olabilir. Ne tür bir site veya işletme çalıştırdığınıza bağlı olarak, videolar bir kitleyi çekmek ve onlara ulaşmak için harika bir yol olabilir. Ürünlerinizi nasıl kullanacağınıza ilişkin video eğitimleri oluşturmayı düşünün. Veya işinizle ilgili bir süreci açıklayın - örneğin, bir tesisatçı bir lavabonun tıkanıklığının nasıl açılacağını gösteren bir video yapabilir. ( SEO ile ilgili bir not : Videonuzun metin metnini eklemeyi düşünebilirsiniz. İşte videoları optimize etmek için bazı ek ipuçları .)
- Infographics - Tek bir konuda çok fazla veri (genellikle grafik veya grafik şeklinde) içeren Infographics veya geniş formatlı resimler, çok sayıda sayfa görüntüleme ve bağlantı içerebilir. Bununla birlikte, içeriğin çoğu görüntüye gömülü olduğundan ve bu nedenle arama motorları tarafından metin olarak okunamadığı için, sayfanın geri kalanını dikkatlice optimize etmek önemlidir. Başlamak için bu beş ücretsiz Infographic şablonundan birini kullanabilirsiniz .
- Slayt Gösterileri - Slayt gösterisi, bir dizi ilgili resmi görüntülemenin bir yoludur. Bazen resimler metinden daha önemlidir - tüm yıldızların Oscar'lara ne giydiğini göstermeye çalıştığınızı varsayalım. Burada yine, başlığınızın, resim yazılarınızın, resim dosya adlarınızın vb.
- Sözlükler - Yemin ederim, terimleri aramak için Google'ı sözlükten daha fazla kullanan insanlar. (Sözlüğünüzün nerede olduğunu biliyor musunuz?) Özel bir sektörde çalışıyorsanız, iyi hazırlanmış bir sözlük bazı arama trafiğini yakalamak için iyi bir yol olabilir. Pişirme terimlerini, tıbbi terimleri, moda terimlerini, mimari terimleri düşünün…
- Dizinler - Dizin, belirli bir konunun çevresindeki sitelere veya kaynaklara bağlantıların yararlı bir sınıflandırmasıdır. Örneğin, bir parfüm blogu, büyük mağazalardan ülke çapındaki bağımsız mağazalara kadar parfüm satın alabileceğiniz yerler dizini oluşturabilir.
SEO İçerik Stratejisi Nasıl Geliştirilir
İçerikleri gelişigüzel bir şekilde üretiyor, bazılarının sonunda sıralandığını umuyorsanız ve dua ediyorsanız , web için daha metodik bir SEO içerik stratejisi edinme ve taahhüt etme zamanı .
İşte SEO içerik stratejinizi tanımlamak ve hassaslaştırmak için dört adım :
Hedeflerinizi belirleyin
İlk olarak, bir web sitesi veya işletme olarak hedeflerinizi belirleyin. Web siteniz üzerinden satışları artırmak mı istiyorsunuz? Sitenizden reklamlar yoluyla para kazanıyor musunuz ve bu nedenle yalnızca trafiği artırmak ve okuyucu sayısını iade etmek mi istiyorsunuz? Hedefleriniz, ne tür içeriğe odaklanmanız gerektiğini belirleyecektir.
Minimal ancak şık ve zarif bir ürün sayfasına harika bir örnek
Öncelikle ürün satışlarını artırmaya çalışıyorsanız, birincil odağınız hem arama hem de dönüşümler için optimize edilmiş çekici, bilgilendirici ürün sayfaları olmalıdır. İkincil odak noktanız, alakalı olduğu sayfalara bağlantı vererek ürünlerinizi ne zaman ve nasıl kullanacağınızı gösteren yararlı blog içeriği olabilir (blogunuz tamamen kendi kendini tanıtmıyorsa en iyisi).
Siteniz bir reklamcılık modelinde çalışıyorsa ve amaç arama yoluyla yeni okuyucuları çekmekse, “yapışkanlık” ile zengin içeriklere (bilgilendirici, eğlenceli veya her ikisi de uzun formlu makaleler veya video kaynakları gibi) odaklanmak istersiniz. (“Yapışkan” içerik sitenizdeki ziyaretçileri daha uzun tutar veya geri dönmeye teşvik eder).
Kitlenizi düşünün
Kitlenizi tanıyın - anketler ve analiz yazılımınız, tipik ziyaretçinizin veya müşterinizin daha iyi bir resmini elde etmenize yardımcı olabilir. İdeal site ziyaretçilerini ve müşterilerinizi temsil eden pazarlama personeli veya karakterler geliştirmeyi düşünün. O zaman bu kişilerin ne tür içerik arayacağını düşünün.
Örneğin, C düzeyi yöneticileri hedefleyen bir B2B web sitesi işletiyorsanız, daha sonra okumak için indirilebilecek ve kaydedilebilecek üst düzey teknik incelemeler oluşturmak isteyebilirsiniz.
İşletmeniz gençleri ve araları hedefliyorsa, daha az metin, daha fazla resim ve video içeren sık güncellemelere odaklanmak isteyebilirsiniz. Ayrıca, sitenizin mobil kullanım için optimize edildiğinden emin olmak istersiniz.
Editoryal takvim oluşturma
Kimi hedeflediğiniz ve neden hedeflediğiniz hakkında bir fikriniz olduğunda, bir içerik takvimi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bir içerik takvimi, ne zaman yeni içerik yayınlayacağınızı ve ne tür içerik olacağını belirleyen bir programdır. Bu, düzenli bir programa bağlı kalmanıza yardımcı olur (bir blogunuz varsa düzenli olarak yeni içerik oluşturmak önemlidir) ve son dakikada yeni içerik için bir konu bulmak için uğraşmanızı önler.
Bir içerik takvimi oluşturmak ve bu takvime bağlı kalmak için birkaç ipucu:
- Outlook'u (veya Google Takvim'i) kullanın - İçerik takvimini tüm pazarlama ekibinizle paylaşın. Yazarlar için bir son tarih geldiğinde bildirim almaları için hatırlatıcılar ayarlayın.
- Devam eden özellikler oluşturmayı düşünün - Örneğin, bir gıda blogu her Pazartesi etsiz bir tarif yapabilir. Birçok blog, haftada bir kez ( bu yazı da dahil olmak üzere ) bağlantı toplama yapar . Her devam eden özellik için bir kategori sayfası oluşturun, böylece ziyaretçiler tüm Meatless Pazartesi tariflerini bulabilir veya toplamaları tek bir yerde bağlayabilir.
- Videolar ve Infographics gibi daha karmaşık içerik türleri üretirken kendinize bol miktarda zaman tanıyın . Bunlar genellikle mükemmelleştirmek için birden fazla düzenlemeye ihtiyaç duyar ve arama için optimize etmek daha karmaşık olabilir.
- Önceden çok fazla plan yapmayın - Pazarlama hedefleri, bütçeler veya personeldeki değişiklikler nedeniyle takvimler genellikle bir veya iki ay sonra raydan çıkarılır, bu nedenle gelecek yıl için bir program planlamaya çalışmayın ve çok zaman ve çaba.
Son olarak, sitenizin analizlerinin üstünde kalın. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görmek için SEO içeriğinizi düzenli olarak analiz edin . İyi başarı ve katılım ölçütleri arasında sayfa görüntüleme sayısı, bağlantılar, yorumlar (blog yayınlarında ve diğer bazı içerik türlerinde), sosyal paylaşımlar (Facebook beğenileri, tweetler vb.) Ve dönüşüm oranları yer alır. Analizinizin iki hedefi olmalıdır:
- Bu stratejileri tekrarlayabilmeniz için başarılarınızı inceleyin - Kalıpları arayın. Kitleniz videoları seviyor mu? O zaman daha fazla video yapın! Editoryal takviminizi ileride ayarlayın, böylece gerçekten yankılanan içerik türlerine daha fazla zaman ve çaba harcayabilirsiniz.
- Eski SEO içeriğini güncellemek ve geliştirmek için zaman ayırın - Bir makaleyi belirli bir anahtar kelime için optimize etmeye çalıştıysanız, ancak o anahtar kelimenin farklı bir varyasyonu için daha fazla trafik alıyorsa, geri dönün ve yeni anahtar kelime için yeniden optimize edin. Örneğin, söz konusu anahtar kelimeyi başlığa koyarak trafiği önemli ölçüde artırabilirsiniz.
Son düzenleme: