Özetleyici Değerlendirmenin Önemi

  • Konbuyu başlatan Eqe
  • Başlangıç tarihi
E

Eqe

Guest
Dışarıdan, değerlendirme süreci sadece notlama gibi görünse de, süreç değerlendirmeyi uygulayan kişi için önemli ölçüde daha karışık bir süreçtir. Tüm değerlendirmeler iki şekilde sınıflandırılabilir-- biçimlendirici ve özetleyici. Biçimlendirici değerlendirmeler ders esnasında yapılan, özetleyici değerlendirmeler ise dersler bittikten sonra yapılan sınavlardır. Özetleyici değerlendirmeler, değerlendirmeyi yapan kişilere bir dizi yararlı bilgi sağladığından son derece önemlidir.

Yeterlilik Belirleme: Özetleyici değerlendirmenin öncelikli amacı kişilerin söz konusu becerilerde yeterlik kazanıp kazanmadığını belirlemektir. Öğrenciler bu değerlendirmede iyi bir sonuç aldığında, öğretmenler gerçekten onların öğretileni öğrenmiş olduklarına dair bir kanıta sahip olurlar. Bu değerlendirme olmaksızın, öğretmenin öğrencilerin algısı hakkındaki fikirleri yalnızca varsayımlara dayanacaktır.

Beceri Sıralaması: Akademik standartlara göre öğrenci becerisinin sıralaması gerekli bir unsurdur. Özetleyici değerlendirmeler bunu yapmanın kolay bir yoludur. Öğrenciler aldıkları özetleyici değerlendirme puanlarına göre sıralandırılarak, öğretmenlerin öğrencileri için bir beceri kategorisi oluşturması sağlanabilir bu da gelecek derslerde yeterliliğe göre öğrencilerin daha verimli bir şekilde sıralanmasına fırsat verecektir.

Nihai Hedef: Özetleyici bir değerlendirme yapılmadığında öğrencilerin çalışmak için bir amaçları olmayacaktır. Özetleyici değerlendirmeler doğru olarak yapıldığında, öğretmenler derslerini bu büyük değerlendirmelere göre tasarlayarak, öğrencilerinin emeklerinin bir varış noktası olduğunu görmelerini sağlayabilir ve onları öğrenmeye devam etmeleri için bu şekilde motive edebilir.

Öğrenim Değerlendirmesi: Bazı durumlarda, özetleyici değerlendirmeler eğitmenlerin değerlendirilmesi için de kullanılmaktadır. Öğrenciler, standart bir özetleyici değerlendirme alarak derslerini tamamladıklarında, yöneticiler bu değerlendirmeleri yalnızca öğrencileri değil, onları eğitmekle sorumlu öğretmenleri de değerlendirmek için kullanabilir. Eğer bir öğretmenin sınıfı diğerlerine göre çok açık bir şekilde daha kötü notlar alıyorsa, yönetim bu öğretmenin meslektaşları kadar verimli olamadığı kanısına varabilir.

Program Değeri: Bu son nokta değerlendirmeleri, bir bütün olarak program değerini belirlemek için de kullanılabilir. Eğer bir program öğrencileri profesyonel sertifika sınavı gibi belirli bir teste hazırlamayı hedefliyor ise, bu sınavı başarıyla geçen öğrencilerin sayısı programın başarısının veya başarısızlığının bir kanıtı olarak kabul edilebilir.








 
Üst
Alt