Sıra dışı bir astronot, kişisel yaşamlarımızdan insanlığın kaderine kadar her şeyi düşünmemizi sağlamak için tasarlanan yeni bir sanat ve bilimsel eser sergisinin merkezinde yer alıyor.
“BENt çevrenin tahrip daha bizim gelecekteki sağlığı için büyük bir meydan okuma düşünmek zor,” Clare Barlow, Wellcome Collection yeni galerinin proje küratörü diyor. 5 Eylül Perşembe günü açılacak olan İnsan Olmak , 21. yüzyılda güven, umut ve korku, kimlik ve sağlığı dört bölümden inceleyen yeni bir kalıcı sergidir: genetik, zihin ve beden, enfeksiyon ve çevresel bozulma.
12 yıl boyunca Medicine Now'a ev sahipliği yapan mekan, Turner ödüllü sanat ve mimarlık topluluğu Assemble tarafından geri dönüştürülmüş ahşap paneller ve sıcak renkler ile yeniden tasarlandı . Barlow, “Kendimizle, birbirimizle ve çevremizdeki dünyayla olan ilişkimizi araştırıyor” diyor. Dört bölümden her biri farklı bir soru soruyor. “Zihin ve bedenlerle soru şu: neden bazen bazı yaşamları diğerlerinden daha fazla değer veriyoruz gibi davranıyoruz? Çevresel bozulma ile, etkileri çoktan buradayken, iklim değişikliği konusunda hareket etmemizin neden bu kadar zor olduğunu soruyoruz. Ve bununla, kaybedilen şeye nasıl tepki gösterdiğimizi ve gelecekte kendimizi nasıl yaşadığımızı soruyoruz. ”
reklâm
İnsan olmak, Svalbard küresel tohum kasasından çekilen tohumları, 2008 yılında Norveç hükümeti tarafından buğday gibi hayati bitkileri küresel felaketlere, savaşlara veya hastalıklara karşı korumak için oluşturulmuş bir depolama tesisi ve ticari olarak ticari olarak korumak için başka sanat eserlerinin yanı sıra sanat eserleri sergilemektedir. Mevcut gen-kurgu kiti, sanat eserlerinin kavramsal doğasını bilimsel bir bağlamda topraklamaya yönelik maddeler. Bunlar, Deborah Kelly’nin Yasadışı Olan İnsan Olmadığı Yerin (All Our Glory) , HIV ile yaşayan siyah sanatçının kendi portresini yapan Kia LaBeija’nın Eleven ve Superflex’in kısa filmi Flooded McDonald’lar gibi eserleri ile karşılaştırıldı. çevresel bozulma sorumluluğunun kime ait olduğu sorusu nedir: müşteri mi yoksa kurum mu?
Ziyaretçiler, bizi bizi yapan şeylerin damıtılması olan genetik bölümünden bedenlerimizle ve zihinlerimizle olan ilişkilerimizi keşfetmeye, daha sonra başkalarıyla olan ilişkimize ve son olarak gezegenle olan ilişkimize ve olanlara olan kederimize doğru ilerliyorlar. zaten kayboldum. “Derinden kişisel hisseden şeylerden ilerliyorlar ve gerçekten kimlik sorunlarını incelemelerine, çevresel bozulmanın küresel etkilerini yansıtmasına izin veriyorlar” olacaklar.
Superflex'in kısa filmi Flooded McDonald's'ın bir görüntüsü.
Serginin merkezinde İngiliz-Nijeryalı ressam Yinka Shonibare'in yaptığı Mülteci Astronot yer alıyor . Hollanda balmumu kumaşı ve ay çizme- lerinde bir uzay giysisi giyen gezgin, sırtında teleskop, eski bir kamera ve bir yıldız haritası ve soykırımla başlamış kitapları bulunan En Son Yerleştirme ve Kusursuz Yer Arayışı başlıklı kitapları bulunduruyor. . Barlow, bu öğelerin, ziyaretçilerin astronotun nereye gittiği hakkında kendi fikirlerini oluşturabilecekleri atlama noktaları olduğunu söylüyor.
Astronot, Dünya'dan mülteci mi yoksa mevcut mülteci krizinde sanat eseri mi var? Barlow, “Her iki şekilde de okunabilir” diyor. “Güçlü bir antitezi var. Astronotlar kozmik kaşiflerdir ve daha sonra 'mülteci' kelimesi onu çok spesifik bir bağlama bağlar. Sömürgecilik ve çevre ile ilgili sorular açarak pek çok farklı fikri bir araya getiriyor. ”
Shonibare'nin komisyonu, sömürgecilik ve sömürü eleştirisi ve tarihî katılımı ile başlayan Mülteci Astronot serisinin üçüncü üyesidir . Her heykelin uzay giysisi “iklim değişikliğinden dolayı doğa ile ebbing bir ilişkiye işaret etmek için” en son yeşil çizgiler ve bulutlar olan farklı bir desene sahip.
Bu çalışmanın serginin temel taşı olarak hizmet etmesi iyi bir nedendir. Shonibare , “ Mülteci Astronot , kıyametsiz bir figürün dünyası sırtında, çatışmasız ve çevre açısından temiz, daha yeşil meralar arayan bir metaforu” diyor. Çalışma, “göçmenliğe yol açacak felaket iklim olaylarına ve küresel çatışmalara yol açan kıt kaynaklar için bir mücadeleye” karşı “distopya veya uyarı notu” olarak okunabilir.
Astronot, galerideki herhangi bir noktadan, bitiş noktasının sürekli bir hatırlatması olan “nihai ilerleme” yi hatırlatabilir. Barlow, “Belki bu gelecekte Dünya'yı terk etmek tek cevap olacaktır” dedi. “Koleksiyonun ilerleyişinin sonunda bir soru işareti.”
“BENt çevrenin tahrip daha bizim gelecekteki sağlığı için büyük bir meydan okuma düşünmek zor,” Clare Barlow, Wellcome Collection yeni galerinin proje küratörü diyor. 5 Eylül Perşembe günü açılacak olan İnsan Olmak , 21. yüzyılda güven, umut ve korku, kimlik ve sağlığı dört bölümden inceleyen yeni bir kalıcı sergidir: genetik, zihin ve beden, enfeksiyon ve çevresel bozulma.
12 yıl boyunca Medicine Now'a ev sahipliği yapan mekan, Turner ödüllü sanat ve mimarlık topluluğu Assemble tarafından geri dönüştürülmüş ahşap paneller ve sıcak renkler ile yeniden tasarlandı . Barlow, “Kendimizle, birbirimizle ve çevremizdeki dünyayla olan ilişkimizi araştırıyor” diyor. Dört bölümden her biri farklı bir soru soruyor. “Zihin ve bedenlerle soru şu: neden bazen bazı yaşamları diğerlerinden daha fazla değer veriyoruz gibi davranıyoruz? Çevresel bozulma ile, etkileri çoktan buradayken, iklim değişikliği konusunda hareket etmemizin neden bu kadar zor olduğunu soruyoruz. Ve bununla, kaybedilen şeye nasıl tepki gösterdiğimizi ve gelecekte kendimizi nasıl yaşadığımızı soruyoruz. ”
reklâm
İnsan olmak, Svalbard küresel tohum kasasından çekilen tohumları, 2008 yılında Norveç hükümeti tarafından buğday gibi hayati bitkileri küresel felaketlere, savaşlara veya hastalıklara karşı korumak için oluşturulmuş bir depolama tesisi ve ticari olarak ticari olarak korumak için başka sanat eserlerinin yanı sıra sanat eserleri sergilemektedir. Mevcut gen-kurgu kiti, sanat eserlerinin kavramsal doğasını bilimsel bir bağlamda topraklamaya yönelik maddeler. Bunlar, Deborah Kelly’nin Yasadışı Olan İnsan Olmadığı Yerin (All Our Glory) , HIV ile yaşayan siyah sanatçının kendi portresini yapan Kia LaBeija’nın Eleven ve Superflex’in kısa filmi Flooded McDonald’lar gibi eserleri ile karşılaştırıldı. çevresel bozulma sorumluluğunun kime ait olduğu sorusu nedir: müşteri mi yoksa kurum mu?
Ziyaretçiler, bizi bizi yapan şeylerin damıtılması olan genetik bölümünden bedenlerimizle ve zihinlerimizle olan ilişkilerimizi keşfetmeye, daha sonra başkalarıyla olan ilişkimize ve son olarak gezegenle olan ilişkimize ve olanlara olan kederimize doğru ilerliyorlar. zaten kayboldum. “Derinden kişisel hisseden şeylerden ilerliyorlar ve gerçekten kimlik sorunlarını incelemelerine, çevresel bozulmanın küresel etkilerini yansıtmasına izin veriyorlar” olacaklar.
Superflex'in kısa filmi Flooded McDonald's'ın bir görüntüsü.
Serginin merkezinde İngiliz-Nijeryalı ressam Yinka Shonibare'in yaptığı Mülteci Astronot yer alıyor . Hollanda balmumu kumaşı ve ay çizme- lerinde bir uzay giysisi giyen gezgin, sırtında teleskop, eski bir kamera ve bir yıldız haritası ve soykırımla başlamış kitapları bulunan En Son Yerleştirme ve Kusursuz Yer Arayışı başlıklı kitapları bulunduruyor. . Barlow, bu öğelerin, ziyaretçilerin astronotun nereye gittiği hakkında kendi fikirlerini oluşturabilecekleri atlama noktaları olduğunu söylüyor.
Astronot, Dünya'dan mülteci mi yoksa mevcut mülteci krizinde sanat eseri mi var? Barlow, “Her iki şekilde de okunabilir” diyor. “Güçlü bir antitezi var. Astronotlar kozmik kaşiflerdir ve daha sonra 'mülteci' kelimesi onu çok spesifik bir bağlama bağlar. Sömürgecilik ve çevre ile ilgili sorular açarak pek çok farklı fikri bir araya getiriyor. ”
Shonibare'nin komisyonu, sömürgecilik ve sömürü eleştirisi ve tarihî katılımı ile başlayan Mülteci Astronot serisinin üçüncü üyesidir . Her heykelin uzay giysisi “iklim değişikliğinden dolayı doğa ile ebbing bir ilişkiye işaret etmek için” en son yeşil çizgiler ve bulutlar olan farklı bir desene sahip.
Bu çalışmanın serginin temel taşı olarak hizmet etmesi iyi bir nedendir. Shonibare , “ Mülteci Astronot , kıyametsiz bir figürün dünyası sırtında, çatışmasız ve çevre açısından temiz, daha yeşil meralar arayan bir metaforu” diyor. Çalışma, “göçmenliğe yol açacak felaket iklim olaylarına ve küresel çatışmalara yol açan kıt kaynaklar için bir mücadeleye” karşı “distopya veya uyarı notu” olarak okunabilir.
Astronot, galerideki herhangi bir noktadan, bitiş noktasının sürekli bir hatırlatması olan “nihai ilerleme” yi hatırlatabilir. Barlow, “Belki bu gelecekte Dünya'yı terk etmek tek cevap olacaktır” dedi. “Koleksiyonun ilerleyişinin sonunda bir soru işareti.”