Kadınlar mı Daha İyi Pazarlık Yapıyor Yoksa Erkekler mi ?

  • Konbuyu başlatan Muzik
  • Başlangıç tarihi
M

Muzik

Guest
Pazarlık yapmanın cinsiyetle ilişkisi nedir? Türklerin pazar alışkanlıkları nelerdir?

Konu, çekici bir indirim için pazarlığa gelince, her fiyat pazarlığa açık değildir. Muhtemelen günlük bakkalınız size sadece istediniz diye sütünüze veya ekmeğinize indirim yapmayacaktır. Ancak bir araba, hatta eviniz için bir tadilat servisi bakarken, anlaşma sanatını sıkı bir pazarlık çerçevesinde icra edebilirsiniz.

Ama hangi alışverişlerde pazarlık için uğraşmaya değer? Ve gerçekten güzel bir indirim alma gibi bir şansınız var mı?

Dünya genelinde (Kuzey Amerika, Avrupa, Afrika, Avustralya ve Asya buna dahil) 3,100'ün üzerinde insanla, güzel bir pazarlıkçı nasıl olunur konulu bir anket yaptık, pazarlıkta güzel sonuçlar almanızda cinsiyetin rolünden dış görünümün başarı şansınıza etkilerine, nerede nasıl pazarlık yapılır araştırdık. Mesela Meksika'da bir taksi mi tutuyorsunuz? Yoksa Avustralya'da mücevherat mı alıyorsunuz Ve ne kadar tasarruf edebilirsiniz?


15163550980.11294100.jpg


Kim daha iyi pazarlık yapıyor
Temiz bir pazarlığın bir miktar beceri gerektirdiğine kimse itiraz etmez sanırız. Eğer bu işte iyi iseniz, geçiminizi bile düzenli olarak insanlarla pazarlık ederek çıkarabilirsiniz. Pazarlığın bir kısmı öğrenilmiş davranış olarak gelişse de, bazı araştırmalar pazarlığın kişiliğimize bağlı oluğunu gösteriyor. Duygusal zeka ve bilişsel yetenek gibi beceriler bizim bir durumu analiz etmemize, başka insanlar ile iletişimimize, ve son olarak güzel bir pazarlık patlatmamızda etkili olabiliyorlar.

Anketimiz dünya genelinde pazarlıktan erkeklerin kadınlardan daha çok keyif aldığı sonucunu gösterdi. Erkeklerin %45'ine oranla kadınların sadece %37'sinin pazarlık sürecini takdir ettiğini görüyoruz. Oyundan keyif almak her zaman başarıyı beraberinde getirmiyor ancak. Kadınlar %18 ile erkeklerin %17'sine kıyasla daha iyi indirim oranı ile daha iyi bir iş çıkardıklarını bize bildirdiler.

Pazarlıktaki başarınız yerkürenin neresinde bulunduğunuza da bağlı olabilir. Anketimize göre Kolombiya, Şili ve Yunanistan'da insanlar pazarlığa daha yatkın görünürken, Birleşik Arap Emirlikleri, Yunanistan ve Şili'deki insanlar pazarlıktan en iyi sonucu almış görünüyorlar. Özellikle Asya ülkelerinde pazarlık sanatının sırrı, tezgahın iki tarafının da birbirleri ile iyi ilişkiler kurulmasının etrafında şekilleniyor gibi gözüküyor. Bu gibi ülkelerde arkadaşlık işin önünde gelebiliyor, ve fiyatlar hakkında pazarlık etmek kimseye yük olmuyor. Biriyle muhabbet etmek veya daha iyi tanımak size bir fırsat sunabilir.

Uzmanlar Avustralya, Kanada, Birleşik Krallık ve Birleşik Devletler'den insanların, pazarlıkta verimli olmayabilecek veya tansiyonların gerilmesine sebep olabilecek daha direk ve daha dürüst bir yaklaşımı benimsediklerini ortaya koyuyor. Amerikalıların yarısından azı, ortalama %17 indirim alsalar da, bundan daha yüksek oranlar için pazarlık etmeyi tercih ettikleri görünüyor.

15163552820.21792900.jpg


Cinsiyete göre pazarlık
Kişiliğin, bireyin pazarlık hünerinde etkili olabileceği gibi, cinsiyetin de rol oynayabilmesi mümkün görünüyor. Dünya genelinde erkek ve kadınların pazarlıktan ne kadar keyif aldıkları değişiklik gösteriyor ve bir araştırma bunun cinsiyetlerinin bir sonucu olduğunu gösteriyor. Araştırmalar bize erkeklerin ve kadınların, pazarlığa tezgahın iki tarafında da farklı yaklaştıklarını gösteriyor. Erkekler pazarlıkta baskın taraf olmayı tercih ederken kadınların daha uzlaşmacı bir tutum gösterdiklerini görüyoruz.

Filipinler'in başlarını çektiği – ülkelerin çoğu pazarlığın kadınlar için erkekler için olduğundan çok daha kolay olduğuna inanıyorlar. Ancak çoğu ülke (İspanya, Arjantin, Şili ve Birleşik Krallık bunlara dahil) pazarlıkta başarının cinsiyet faktöründen bağımsız olduğuna inanıyor. Sadece 5 ülkeden –Çekya, Malezya, Pakistan, Portekiz ve Birleşik Devletler – katılanlar pazarlığın erkekler için daha kolay olduğunu söylüyor.

15163553690.16249000.jpg


Güzellik pazarlıkçının gözündedir
Özgüvenin mi insanları daha çekici yaptığı yoksa çekici olmanın mı insanları daha özgüvenli yaptığını söylemek zor olsa da anketimize katılanlar güzel görünümün iyi pazarlık yapmada ağırlığının olduğunu söylüyorlar. Elbette insanı çekici kılan detaylar sadece dış görünümden ibaret değil ve bir insanı zor bir pazarlık sırasında daha sevimli gösterebilen öğrenilmiş davranışlar da var. Dinlemeyi bilmek, sık gülümsemek, giyim kuşama ve kişisel hijyene önem vermek çekici insanların ortak özellikleri arasında göze çarpıyor.

Kökenine bakmaksızın, kadınların %4'ü ve erkeklerin %6'sı cazibenin, insanın pazarlık yeteneğine nadiren ya da hiç etki etmediğini söylüyor. Konu ile ilgili görüşler genellikle farklı; neredeyse dört kadından biri ve beş erkekten biri, bir kişinin görünüşünün pazarlık yeteneğinde rol oynadığını söylüyor. Ve kadınların %20'si cazibenin sıklıkta ya da daima pazarlığa etki ettiğini söylerken erkeklerin dış görünüşün sıklıkla ya da daima pazarlığa etki ettiğini söylemeye eğimli olduğunu görüyoruz.

Erkekler güzel görünüşün pazarlığa olumlu etki ettiğini kadınlara oranla daha çok düşünürken, araştırma erkeklerin görünüşlerini abarttığını gösteriyor. Ve erkeklerin görünüşün pazarlığa etki ettiğini kadınlara göre daha belirtmelerine rağmen, işin sonunda kadınlar daha iyi bir indirim yakalama konusunda erkeklerden daha becerikli görünüyor.

15163554850.32996700.jpg


Güzel görünen pazarlıklar
Adil ya da değil, birçok araştırma pazarlıkta dış görünüşün etkisi olduğunu gösteriyor. Burada bahsedilen dış görünüş, sadece fiziksel özelliklerden oluşmasa da, vücut dili ve kendini sunuşu (saç boyası, dövme ve piercing gibi görünür aksesuarlar dahil) kapsıyor.

Anketimiz bazı ülkelerin pazarlıkla başarının ana faktörünün albeni olduğuna inandığını ortaya koyuyor. Kanada ve Birleşik Devletler'de insanlar, güzel görünümün bir insanın pazarlık becerisinde en önemli etken olduğunu söylüyorlar. Aksine, Filipinler ve Hindistan'da insanların, dış görünüşün gücünü daha az kabullendikleri gözlemleniyor. Bu Doğu ve Batı kültürlerinin önceliklerinin farklı olduğu anlamına mı geliyor? Araştırma Doğu ülkelerinin (Çin, Malezya ve Endonezya) paraya Batı ülkelerine göre daha çok önem verebileceğini gösteriyor. Cazibenin pazarlıkta daha önemli bir yer tuttuğunu düşünen ülkelerde sevginin paraya göre daha önemli bir yer tuttuğunu görülüyor.

Filipinler'de de insanların iş pazarlığa gelince, kadının bahtının daha açık olduğuna inandıkları görülüyor. Araştırma, Asya'da kadınların eşlerine oranla pazarlıkta daha cüretkar olduğu ve diğer kültürlere kıyasla bütçe yapmayı daha erken yaşlarda öğrendiği gösteriyor bize. Güçlü kadın politik figürlerle dolu tarihlerinin de bize gösterdiği gibi, bazı uzmanlar Asyalı kadınların aynı zamanda iş ve finans gibi konularda eşit partner olarak daha çok görüldüğünü bize söylüyor.

15163555500.39758600.jpg


Türklerin pazarlık alışkanlıkları
Anketimiz Türk nüfusunun yaklaşık %75'inin pazarlık yapmayı tercih ettiğini gösteriyor. Bu oran erkeklerde %81'e çıkarken kadınlarda ise %74'e düşüyor. Türkiye'de erkeklerin, kadınların ortalama %17'sine oranla ortalama %19 oran ile daha çok indirim elde edebildiklerini görüyoruz.

Diğer milletlerde de olduğu gibi, Türkler de pazarlığın kadınlar için daha kolay olduğuna inanıyorlar.

Görünüşe göre Türkler de, pazarlık yapmayı seven milletler arasında yer oluyor.

Türkler pazarlıklarında en çok güzellik hizmetlerinden (%25) indirim etmişler. Güzellik hizmetlerinin ardından taksiler (%14) ve konutlar (%13) geliyor.

 
A

AyLa

Guest
Pazarlık konusunda genlerim alınmış galiba
Hiç yapmıyorum
 
Üst
Alt