Google'ın Yeni Algoritma Güncellemesi - Sayfa Deneyimi

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
Google Sayfa Deneyimi Güncellemesi


Dünyanın dört bir yanındaki Dijital Pazarlamacılar, Google'ın bir sonraki algoritma güncellemesi hakkında bir ipucu verdiği için ateşlendi. Geçerli olarak 'sayfa deneyimi güncellemesi' olarak adlandırıldı, Şimdi endişelenmeyin ve Google Sayfa Deneyimi Güncellemesi henüz yayınlanmadığından web siteniz aşağı gitmiyor .
Bu güncellemenin en iyi yanı, 2021'de piyasaya sürülecek, ancak bu yıl değil. Salgın sürüyor ve zaten krizle karşı karşıya olan birçok işletme Google şu anda bu yöneticileri web yöneticilerine dayatmak istemiyor.

Ancak, web sayfalarını, kullanıcıların bir web sayfası ile etkileşim deneyimini nasıl algıladıklarına bağlı olarak değerlendirmek amaçlanacaktır.
Peki, Google Sayfa Deneyimi Güncellemesi nedir ve nasıl planlayabilirsiniz? İşte bilmeniz gerekenler.

Sayfa Deneyimi nedir?

Sayfa deneyimi sinyali, kullanıcıların bir web sayfasıyla işbirliği yapma deneyimini nasıl gördüğünü belirleyen yönleri tahmin eder. Bu öğeler için ilerlemek, web'i tüm web tarayıcılarında kullanıcılar için giderek daha da harika hale getirir ve mobil cihazlarda kullanıcı isteklerine doğru gelişmelere yardımcı olur.
Yeni sayfa deneyimi algoritması mevcut Google sıralaması faktörleri kullanır. Örneğin, sayfa hızı güncellemesi, mobil uyumlu güncelleme ve HTTPS güncellemesi yeni algoritmanın bir parçasıdır. Google, kullanılabilirlik ve hız ile yönetilen metrikleri hassaslaştıracak.

Bu güncelleme, kullanıcı dostu sitelerin kullanıcı dostu olmayan sitelere göre daha yüksek sıraya çıkacağına yaklaşacaktır. Ancak bu değişiklik SEO'da büyük bir geçişin başlangıcıdır.
Bu karmaşıklıklar Google'ın Core Web Vitals adı altındadır.

Temel Web Yaşamsalları nelerdir?

Core Web Vitals, web sayfanızın sağlığına yükleme süresi, etkileşim ve yüklendiği sırada içeriğin kararlılığı dışında bir karar vermeyen, kullanıcı merkezli ve gerçek dünyaya ait metrikleri içerir.

Bu temel web hayati metrikleri ve mevcut sıralama metrikleri Google'ın yeni sayfa deneyimi algoritmasını oluşturur.
Bunlar temel web yaşamsallarıdır:

En Büyük İçerikli Boya (LCP) : Bir web sayfasının ne kadar hızlı yüklendiği. Seçkin bir kullanıcı deneyimi sağlamak için LCP, sayfanın ilk yüklenmeye başladığı andan itibaren 2,5 saniye içinde gerçekleşmelidir.

İlk Giriş Gecikmesi (FID) : Bir web sayfasındaki etkileşimi ölçer. Bir kullanıcı deneyimi oluşturmak için sayfaların 100 milisaniyeden az bir FID değeri olmalıdır.
Kümülatif Mizanpaj Kayması (CLS) : Bir sayfanın görsel kararlılığını ölçer. Bir kullanıcı deneyimi sağlamak için sayfalar 0,1'den küçük bir CLS sağlamalıdır.

google-core-web-vitals-1590577793-800x232.png


Sayfa Deneyimi Güncellemesi Neden Bu Kadar Önemli?

Google, web sitelerini kullanıcıların en çok sevdiği en üst sıraya koymak istiyor.
Çoğu web sitesinin büyük markaları yoktur ve Google bunu fark eder. Böylece, bir markanız yoksa, şimdi daha da üst sıralarda yer alabilirsiniz.
Google'ın algoritmasını, kullanıcıların siteyi ilk önce kullanıcıların en çok sevdiğini gösteren stratejiyle daha uyumlu olacak şekilde ayarladığı şey. Marka sorguları, bunu yapabildikleri yollardan biridir, ancak kullanıcı deneyimi başka bir metriktir.
Önümüzdeki birkaç yıl boyunca, birçok Google algoritması güncellemesi kullanıcı deneyimine odaklanacak.
Bu güncelleme için hazırlanın ve kullanıcı deneyiminizi optimize edin.

Yüce İçerik İle Sıralamanızı Yükseltin
Google Sayfa Deneyimi Güncellemesi
  • Google, kötü sayfa deneyimine rağmen harika içeriğin Google Arama'da yüksek sıralarda yer alacağını açıkladı.
  • Sayfa deneyimi öğelerinin tamamı önemli olmakla birlikte, sayfa deneyiminin bazı yönleri yüce olsa bile, genel olarak en iyi bilgileri içeren sayfaları sıralayacaktır.
  • Aramada görünürlük için genel sayfa deneyimi çok daha önemli hale gelir.
Web Sitesi Hızınızı Optimize Edin

Google Sayfa Deneyimi Güncellemesi
  • Web siteniz daha hızlı yüklenirse harika bir deneyim yaşarsınız.
  • Bu nedenle, web sitenizin yükleme hızını olabildiğince hızlı bir şekilde optimize edin. Web sitenizin hem masaüstü hem de mobil cihazlar için yükleme süresini 3 saniyeden kısa sürede yapın.
  • Tercihen web siteniz mümkünse 1 saniyelik aralıklarla yüklenmelidir ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratacaktır.
Kullanıcı Deneyiminizi Rekabetlerinize Göre Değerlendirin


  • Kullanıcı deneyiminizi rakiplerinizle karşılaştırın. Bu yüzden araçlarla devam edin ve büyük rakibinizi analiz edin.
  • Rekabetinizin kullanıcı deneyimini tahmin ederken, anahtar kelimelerden herhangi birini arayan kullanıcıları nasıl tatmin ettiklerini unutmayın.
  • Bu size ne yapmanız gerektiği konusunda bir fikir verecektir. Ama niyetiniz rakibinizle eşleşmemeli, rekabetinizi fethetmek olmalı.
Web Sitesi Tasarımınızı Analiz Edin

Google Sayfa Deneyimi Güncellemesi
  • UX tasarımı ve uygulanabilirliği ile kullanıcı isteklerini karşılamak için web sitesi tasarımınızı entegre edin.
  • Tasarımınızı, insanların web sitesini ne kullanacaklarına ve web sitesi hakkında ne hissettiklerine göre teşhis edin.
  • Kullanıcı deneyimi için en etkili tasarımın ne olduğunu anlayın ve daha iyi bir tasarımla çalıştırın.
Sonuç
Google, algoritmalarını daha etkili hale getirmeyi özümsemektedir. Google'ın yaptığı herhangi bir algoritma güncellemesi gibi, zaman içinde çeşitli değişiklikler görmeyi bekleyebilirsiniz.
Ancak bu güncelleme benzersizdir ve önceden duyurularınız vardır. Bu nedenle, kullanıcı deneyiminizi geliştirme ve fetihle devam etme fırsatını yakalayın.
 
Üst
Alt