EUPHRAT
Yönetici
- Katılım
- 3 Ocak 2017
- Mesajlar
- 1,197
- Tepkime puanı
- 2,691
- Puanları
- 113
Google, site sahiplerine Search Console aracılığıyla ev işlerinden işlerle ilgili aramalarda bir artış olduğunu bildiriyor.
Aramalardaki artış doğrudan COVID-19'un işletmeler ve istihdam üzerindeki etkisi ile ilgilidir.
Site sahiplerini uyarmanın amacı, onları uzak iş yapılı veri işaretlemesini kullanma fırsatı konusunda bilgilendirmektir.
Lily Ray, Google'ın gönderdiği e-postanın ekran görüntüsünü paylaştı.
“COVID-19'un işletmeler ve istihdam üzerindeki son etkileri göz önüne alındığında Google, iş arayanların evden işe ve uzak iş fırsatlarına ilgisinin arttığını gördü. İş arayanların bu ilgili istihdam seçeneklerini keşfetmelerini kolaylaştırmak istiyoruz.
Buna yanıt olarak, % 100 uzaktan çalışmaya izin veren iş ilanlarında jobLocationType: ”TELECOMMUTE” belirterek tüm uzak işlere açıklama eklemenizi öneririz .
Bu işaretlemeyi uygulamak, ilgilenen iş arayanların görünürlüğünü artırmak için bu iş ilanının yanındaki "Evden çalışma" etiketini gösterebilir.
Lütfen bu özelliğin şu anda yalnızca ABD ve İngiltere'de kullanılabildiğini unutmayın. ”
Ev işlerinden işlerle ilgili aramaların artması bir sürpriz değil.
Yaygın işten çıkarmalar ve iş kapanışları ile birçok kişi çevrimiçi iş bulmaya itildi.
Bununla birlikte, Google'ın bu konuda bir uyarı gönderdiğini görmek biraz şaşırtıcı.
Her zaman düzeltilmekten memnuniyet duyarım, ancak yakın geçmişte Google'ın bunu yaptığı bir zamanı hatırlayamıyorum.
Bu yüzden artışın ne kadar önemli olduğunu araştırmaya ve bulmaya karar verdim.
İşte bulduğum şey.
'Evden Çalışma' Aramalarında Artış
Google Arama Trendleri'ne göre, "evden çalışma" aramalarındaki artış Mart ayının ikinci haftasında başladı Ve üçüncü haftada zirveye ulaştı.
Arama ilgisi 26'dan 100'e sıçradı.
Gördüğünüz gibi, arama ilgisi her hafta düşmeye başladığı için artış kısa sürdü.
Nisan ayının üçüncü haftasında, arama ilgisi 39 yaşına geri döndü ve bu rakam kabaca o zamandan beri kaldı.
Google'ın şimdiye kadar “evden çalışma” aramalarındaki artış hakkında bir uyarı göndermesini beklemesi ilginçtir.
Yine de, ikinci bakışta, arama ilgisinin tekrar yükselişe geçtiğine dair kanıtlar var.
Arama ilgisi şu anda Nisan ayının ilk haftasından bu yana en yüksek olan 48'de.
Son 5 yıllık verilere bakıldığında, arama ilgisi kesinlikle genel olarak artmıştır.
Son birkaç yıldır, arama ilgisi 20-30 aralığında tutarlı bir şekilde kaldı. Pandemi vurduğunda ani bir artış olana kadar 40'a vurmaya hiç yaklaşmadı.
Şimdi son 30 günlük verilere geçelim ve arama ilgisinin en yüksek olduğu yere bakalım.