Google Arama Trendleri nedir?

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
Google Arama Trendleri olmadan anahtar kelime araştırması tamamlanmamıştır. Kullanıcıların belirli bir anaht
google-arama-trendleri.jpg
ar kelimenin fazla mesai ne kadar ilgi çektiğini kontrol etmelerini sağlayan harika bir araçtır. Ne yazık ki, birçok kişi Google tarafından bu harika aracın tam potansiyelini fark etmiyor ve orada en yararlı anahtar kelime araştırma araçlarından birini kaçırıyor.


Bu blogda, Google Arama Trendleri'nin ne hakkında olduğunu, bundan nasıl faydalanabileceğinizi ve bir arama motoru optimizasyonu (SEO) aracı olarak kullanımını öğreneceksiniz.

Google Arama Trendleri nedir?

Google Arama Trendleri bir anahtar kelime araştırma aracıdır. Google'da popüler olan ve anahtar kelime olarak da bilinen popüler terimleri aramanıza yardımcı olur. Size Google web araması, resim araması, alışveriş araması, haber araması ve hatta YouTube arama için YouTube anahtar kelime araştırmasında yardımcı olacak trend terimlerini gösterecektir .

Şimdi, anahtar kelimeler nedir? Anahtar kelimeler, kullanıcıların ihtiyaç duydukları ürünleri veya hizmetleri bulmak için Google aramasına veya başka bir arama motoruna yazdığı özel terimlerdir. Bu nedenle, anahtar kelimeler, insanların çevrimiçi olarak nasıl arama yaptığını ve işletmenizle ilgili anahtar kelimeleri hedefleyerek SEO başarısını nasıl elde edebileceğinizin önemli bir parçasıdır.

Google Arama Trendleri Ne İçin Kullanılır?
Google'ın dünyanın en popüler arama motoru olduğu bilinen bir gerçektir. Mayıs 2020 tarihli Statcounter'a göre Google, dünya genelinde arama motoru pazar payının yaklaşık yüzde 92,06'sına sahiptir.

Bu nedenle, Google'daki kullanıcılara ulaşmak istiyorsanız, Google'da trend olan şeylerin ve belirli bir anahtar kelimeyi ne sıklıkta aradıklarının farkında olmalısınız.

Google Arama Trendleri, arama eğilimleri özelliğinde size yardımcı olur, böylece web sitenizin içeriğine eklemeniz gereken anahtar kelimeleri belirleyebilirsiniz. İçeriğinize trend olan anahtar kelimeler eklemek, web sitenize gelen trafiği artıracak ve Google arama motoru sonuç sayfasındaki (SERP) sırasını artıracaktır.

Popüler Trend nedir?
Google'da bir şey aradığınızda, aradığınız konuyla ilgili web sitelerinin bir listesini alırsınız. Bu arama tahminleri, çevrimiçi arama yaptığınız ve diğer kullanıcıların zaten aradıklarıyla ilgili arama terimlerinden başka bir şey değildir.

Google'daki eğilimli aramalar ve trend olan blog konuları, bir etkinlikten, bir kişiden, kuruluştan, ürün veya hizmetten çevrimiçi ilgi alan belirli bir hayvana kadar her şey olabilir. Örneğin, ABD'de film endüstrisi için yıllık ödül töreni olan Akademi Ödülleri, Şubat ayında trend olan bir konudur.

100 Değeri Google Eğilimler Üzerinde Ne Anlama Gelir?
Google Arama Trendleri, hangi trend kelimelerin çevrimiçi olarak arandığını ve bu trend olan Google konularının zaman içinde ne kadar popülerlik kazandığını bulmak için mükemmel bir araçtır. Belirli bir trend konunun popülaritesini göstermek için Google bunu 100 üzerinden puanlar.

Trend olan bir konunun 100 üzerinden 100'ü varsa, bu konunun şu anda en popüler olduğu anlamına gelir. Bu aynı konunun 100'den düşük bir puanı olan diğer aranabilir terimlerden daha popüler olduğu anlamına gelir.

SEO'da Google Arama Trendleri nedir?

Yıllar geçtikçe, Google Arama Trendleri SEO işlemlerinin en önemli parçası haline geldi. Bununla birlikte, SEO'daki önemini anlamak için, bir web sitesini Google'da en iyi şekilde sıralamak için optimize etmeye giden şeyin mevcut doğasını anlamanız gerekir.

Daha önce de belirtildiği gibi, anahtar kelimeler bir web sitesi için içerik küratörlüğünün önemli bir parçasıdır. Kullanıcılar yıl boyunca bu anahtar kelimeleri aradığından, bazı anahtar kelimelerin düzenli bir talebi vardır.

Google Arama Trendleri ile popülerlik kazanan arama terimleri hakkında bilgi edinebilirsiniz. Örneğin, COVID-19 ve Coronavirus şu anda tüm dünyada çok popüler olan iki arama terimidir. Bu tahmin özelliği, web sitenizin içeriğini ve faktörünü pazardaki tüm değişikliklerde planlamak istiyorsanız çok yararlıdır.

Ayrıca, Google arama eğilimleri her zaman değişir ve insanlar, zaman içinde ne kadar arama hacmi oluşturduğunu öğrenmek için belirli bir terimi arayabilir.

Pazarlamacılar ve dijital pazarlama şirketleri için , hedeflenen arama terimleri trend olduğunda pazarlama çabalarını hızlandırmalarına izin verdiği için bu bilgiler çok önemlidir. Bununla birlikte, bu popülerlik aşamaları sırasında Google Ads'e tıklama başına maliyetin de artacağını belirtmek önemlidir. Bu, Google Eğilimler'in pazarlamacılara bütçelemelerinde yardımcı olduğu anlamına gelir.

Bir SEO uzmanının Google Arama Trendleri'ni kullanmasının bazı yolları şunlardır:

  • Ücretli arama: Google Arama Trendleri'nden toplanan veriler, sezonluk kampanyalar oluşturmak için kullanılabilir ve bütçeleme konusunda da yararlı olabilir. Bunun dışında, SEO uzmanları alakasız trend terimlerini bularak negatif anahtar kelimeleri bir kenara koymak için Google Arama Trendleri'ni kullanabilirler. Bu, trend olan aramanın kampanyanın maliyetlerini etkilememesini sağlamaya yardımcı olacaktır.
  • İçerik pazarlaması: Google Arama Trendleri, Google'da belirli bir hedef kitle tarafından aranan en popüler konular hakkında bilgi edinmek için kullanılabilir. By içerik oluşturmaya Bu Google trend konular hakkında, etkili çevrimiçi toplam trafik miktarını artırabilir.
  • REKLAM reklamı: Google Arama Trendleri'ne göz atarak, şu anda genel olarak hangi konuların popüler olduğunu görebilirsiniz. Çevrimiçi reklam kampanyalarınızda bu popüler konulara başvurarak reklamlarınızın katılımını artırabilirsiniz.
Anahtar Kelime Araştırması için Google Arama Trendleri'ni nasıl kullanırım?
Şimdiye kadar Google Arama Trendleri hakkında genel bir fikre sahip olmalısınız. Google Arama Trendleri'ni optimizasyon amacıyla nasıl kullanacağınızı tam olarak anlamak için aşağıdaki işaretlere başvurabilirsiniz:

Mevsimsel Eğilimleri Belirleyin: Belirli anahtar kelimelerin popülaritesinin tamamen mevsimsel olduğu bir gerçektir. Örneğin, “hırka” anahtar kelimesinin popülerliği kışın yaz aylarına göre daha yüksek olacaktır. Dolayısıyla, işletmeniz sezonluksa, Google Eğilimler ile, çevrimiçi olarak sunduğunuz ürün ve hizmetlere karşılık gelen anahtar kelimelerin popülaritesi hakkında veri alabilirsiniz.

Google anahtar kelime eğilimleriyle, bu sezonluk verileri iki şekilde kullanabilirsiniz:

  • Anahtar kelimelerin yoğun popülaritesine denk gelen içerik oluşturun
  • Bir arama teriminin popülaritesindeki ani artışlardan yararlanmak için mevcut web sayfalarınızı ve içeriğinizi optimize edin
Anahtar Kelime Analizinin Önemi: Web sitenizin içeriği için bir konu bulmaya çalışıyorsanız, tek bir kelime yazmadan önce Google Arama Trendleri'ni kontrol etmelisiniz. Çoğu içerik olarak, en çok hangi kelimelerin aranacağını belirlemek için genel anahtar kelime keşiflerinde anahtar kelime araması yaparak başlar.

Ancak bu yaklaşımın bazı dezavantajları vardır, çünkü bazı konular kısa bir süre için viral hale gelir ve çok fazla tıklama alır, ancak zamanla bu büyümeyi sürdüremez ve sonunda ölür.

Google Arama Trendleri ile bu tutarsızlıklar hakkında bilgi edinebilir ve ayrıca belirli bir konunun zaman içinde ne kadar ilgi çektiğini ve devam edip etmediğini öğrenebilirsiniz.

Popüler Konuları Belirleme: Google Arama Trendleri'ndeki popüler aramalar özelliğini kullanarak, şu anda popülerlikte üstel ani artışlar yaşayan anahtar kelimeler hakkında bilgi edinebilirsiniz. Ancak, daha önce de belirtildiği gibi, bir arama terimi çevrimiçi popülerliğini fazla mesai olarak sürdüremeyebilir. Dahası, popülerlikteki zirveler sadece belirli bir konunun çevrimiçi ilgisini yakalamak için çok geç olduğunuzun bir işareti olabilir.

Bununla birlikte, Google Arama Trendleri anahtar kelimeleri karşılaştırır ve bir konunun önceki yıllarda ne kadar popüler olduğunu öğrenir. Bu, en fazla görünürlük elde etmek için web siteniz için ne zaman bir konuda çalışmanız gerektiği hakkında bir fikir verecektir.

Sonuç
Özetle, Google Arama Trendleri ile Google'da en çok aranan konular ve hangi arama terimlerinin popülerlik kazandığını öğrenebilirsiniz. Ayrıca, çok fazla görünümü olan bir arama teriminin hala insanların ilgisini çekip çekmediğini öğrenebilirsiniz.

Yani, eğer:

  • Çevrimiçi pazarlama kampanyalarından karınızı en üst düzeye çıkarmak isteyen bir işletme sahibi
  • Bir web sitesinin trafiğini artırmanın yollarını arayan bir SEO uzmanı
  • Başkalarının çevrimiçi ortamda ne aradığını merak eden bir kişi
Ardından, Google Arama Trendleri ihtiyacınız olan araçtır.
 

Charismax

Well-known member
Kullanıcı
Katılım
16 Tem 2020
Mesajlar
192
Tepkime puanı
437
Puanları
63
Yaş
35
Konum
istanbul
Cinsiyet
Erkek
Seo herzaman ters mantık çalışır.. googlenin burdaki açıklaması tamamen ticari menfaatler doğrultusunda bence..
Seo zengin içerikleri barındırmayı sever yalnız aynı zamanda eşsiz olması gerekiyor. Googlenin seo konusunda ve bu arama motorları anahtar kelime hakkında yaptıgı açıklamalar ve makalemsi yazılar diğer tarayıcıların arama motoruna karşın yaptıgı bir reddiye gibidir.. kullanıcılar googlenin istediği şekilde ayarlama yaparsa googlenin taşorenliğini yapmış olur.. ben kendi otoritelerimizi kanun gibi geçirttirme fikrindeyim.. siz ne kadar google ayarlı bir optimize gerçekkeştirsenizde google onu ziyaretçi ve hit odaklı görüyor.. oysaki kendi otoritende bir içerik ve ayar yaptıgında kalabalık bir platformdaysan google onu daha çok sevip yukarlara taşıyor.. bence google hakkında bu açıklamayı yapanlar kendi arama motorunun çalışma prensiplerini kendileride daha çözümleyememiş gibi geldi bana
 

nusya84

New member
HanımZade
Katılım
5 Kas 2020
Mesajlar
22
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ankara
Cinsiyet
Kadın
Seo herzaman ters mantık çalışır.. googlenin burdaki açıklaması tamamen ticari menfaatler doğrultusunda bence..
Seo zengin içerikleri barındırmayı sever yalnız aynı zamanda eşsiz olması gerekiyor. Googlenin seo konusunda ve bu arama motorları anahtar kelime hakkında yaptıgı açıklamalar ve makalemsi yazılar diğer tarayıcıların arama motoruna karşın yaptıgı bir reddiye gibidir.. kullanıcılar googlenin istediği şekilde ayarlama yaparsa googlenin taşorenliğini yapmış olur.. ben kendi otoritelerimizi kanun gibi geçirttirme fikrindeyim.. siz ne kadar google ayarlı bir optimize gerçekkeştirsenizde google onu ziyaretçi ve hit odaklı görüyor.. oysaki kendi otoritende bir içerik ve ayar yaptıgında kalabalık bir platformdaysan google onu daha çok sevip yukarlara taşıyor.. bence google hakkında bu açıklamayı yapanlar kendi arama motorunun çalışma prensiplerini kendileride daha çözümleyememiş gibi geldi bana
teşekkürler
 
Üst
Alt