Google Analytics- Responsive Sitelerde Ekran Performansı Ölçümü
Siteler günümüz teknolojilerinde, tüm ekran boyutları göz önüne alınacak şekilde tasarlanmaktadır. Tasarlanan siteler farklı ekranlarda kullanıcı davranışına bağlı şekilde farklı performanslar elde edilmektedir.
Bu performansların ölçümlerinin yapılması, sitelerin hem UI&UX tasarımları için hem dönüşüm optimizasyonu için hem de ekran uyumluluğuna bağlı şekilde site hızına olan etkisini araştırma anlamında büyük önem arzetmektedir. Google Analytics ekran performansı biçiminde bir raporu direk şekilde sunmamaktadır fakat Analytics üzerinden ekran boyutu ile alakalı boyutlar kullanılarak bahsi geçen rapor manuel olarak elde etmek mümkündür.
Analytics raporları ikinci boyutlarla farklı kırılımlarda daha detaylı araştırmalara imkan sağlayabilir. Ekran performans raporuna erişebilmek için evvela mobil (Kitle > Mobil > Genel Bakış) raporuna erişmek gerekiyor. Mobil raporu altında mobil, tablet ve desktop metrikeri bulunmaktadır. Burada önemli olan cihaz boyutlarıdır. Bu raporu ekran boyutuna kırmak için ikincil boyut alanından ekran çözünürlüğü boyutu seçilmelidir.
Sonuç olarak yukarıdaki gibi bir rapor hazırlanmış olur ve bu rapordaki metriklerin analizleri ile ekran performans ölçümü yapılmış olur.
Yukarıda anlatılmış olan raporda “Dönüşümler” alanındaki hedefler ve online alışveriş verileri altındaki metrikler dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Raporlarda dikkat edilmesi gerekli olan, ekran çözünürlüklerinin dönüşüm performanslarının miktarlarıdır.
Dönüşüm oranı yüksek olan ekran çözünürlüğünün yüksek performanslı olarak değerlendirilebilir.
Siteler günümüz teknolojilerinde, tüm ekran boyutları göz önüne alınacak şekilde tasarlanmaktadır. Tasarlanan siteler farklı ekranlarda kullanıcı davranışına bağlı şekilde farklı performanslar elde edilmektedir.
Bu performansların ölçümlerinin yapılması, sitelerin hem UI&UX tasarımları için hem dönüşüm optimizasyonu için hem de ekran uyumluluğuna bağlı şekilde site hızına olan etkisini araştırma anlamında büyük önem arzetmektedir. Google Analytics ekran performansı biçiminde bir raporu direk şekilde sunmamaktadır fakat Analytics üzerinden ekran boyutu ile alakalı boyutlar kullanılarak bahsi geçen rapor manuel olarak elde etmek mümkündür.
Analytics raporları ikinci boyutlarla farklı kırılımlarda daha detaylı araştırmalara imkan sağlayabilir. Ekran performans raporuna erişebilmek için evvela mobil (Kitle > Mobil > Genel Bakış) raporuna erişmek gerekiyor. Mobil raporu altında mobil, tablet ve desktop metrikeri bulunmaktadır. Burada önemli olan cihaz boyutlarıdır. Bu raporu ekran boyutuna kırmak için ikincil boyut alanından ekran çözünürlüğü boyutu seçilmelidir.
Sonuç olarak yukarıdaki gibi bir rapor hazırlanmış olur ve bu rapordaki metriklerin analizleri ile ekran performans ölçümü yapılmış olur.
Yukarıda anlatılmış olan raporda “Dönüşümler” alanındaki hedefler ve online alışveriş verileri altındaki metrikler dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Raporlarda dikkat edilmesi gerekli olan, ekran çözünürlüklerinin dönüşüm performanslarının miktarlarıdır.
Dönüşüm oranı yüksek olan ekran çözünürlüğünün yüksek performanslı olarak değerlendirilebilir.