FAYDALI BLOG İÇERİĞİ NASIL OLMALI

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
Yüksek kaliteli içerik güven yaratır, marka bilinirliği yaratır ve yabancıları müşterilere ve savunuculara dönüştürür. Bunu hepimiz biliyoruz, ancak pazarlamacılar içerik oluştururken başarısız olmaya devam ediyor; Bu gönderi size başarısızlıktan nasıl kaçınacağınızı ve baştan başarılı olacağınızı gösterecektir.

2019 B2B İçerik Pazarlama Deneyler raporu en başarılı içerik pazarlamacıların% 96 kuvvetle onların organizasyonun güvenilirliği nedeniyle yüksek kaliteli içerik arttı inanıyoruz gösteriyor.

Çok açık olmayan şey, yüksek kaliteli içeriğin tanımıdır. “Değer” ve “kalite” gibi kelimeler açıklamaya açıktır ve herkes bu kelimelerin ne anlama geldiğine dair bir fikre sahip görünüyor.

Google'ın SEO En İyi Uygulamaları , Web Yöneticisi Kalite Yönergeleri ve bazı ünlü içerik pazarlama uzmanlarının deneyimlerine dayanan yüksek kaliteli bir blog yazısı oluşturan temel unsurların bir listesini hazırladım .

İçeriğiniz bu unsurları içeriyorsa, çoğu yüksek kaliteli içerik tanımına uymalıdır.

1. İş Amaçlarınız ve Kullanıcının Niyeti ile Uyumludur
Göreceli bir terim olduğu için kaliteyi izolasyonda tanımlayamazsınız. Dijital pazarlamada, büyük ölçüde iş hedefleriniz ve hedef kitlenizin ihtiyaçları tarafından belirlenir.

Ne kadar güzel yazıldığına ve sunulduğuna bakılmaksızın, okuyuculardan istediklerini vermezlerse veya iş hedeflerinize bir şekilde katkıda bulunmazlarsa, “kaliteli” bir makale diyemezsiniz.

Bu karışıklık, arama amacının Google Arama algoritmalarında kilit bir faktör olmasının nedeni budur .

Örneğin, birincil hedef kitleniz, B2B e-Ticaret şirketlerinin CMO'larından ve Dijital Pazarlama Yöneticilerinden oluşuyorsa, genel SEO tavsiyesi hakkında 3000 kelimelik bir makalenin bile dikkatlerini çekmesi veya okuyuculardan herhangi birini müşterilerinize dönüştürmesi pek mümkün değildir.

Siz ve müşterileriniz için daha spesifik bir makale çok daha değerli olurdu



Bu nedenle, içeriğinize başka bir kalite kriteri uygulamadan önce, izleyicinizin gerçekten hakkında okumak istediği bir şey olup olmadığını kendinize sorun. Olsalar bile, onları işinizin istediği türden müşterilere dönüştürür mü?

Eğer evet ise, bu yazıdaki bir sonraki noktalara geçin. Hayır ise, hem kullanıcının amacına hem de iş hedeflerinize uygun fikirler üretin.
5989

2. Çok Özel Bir Konuyu Ayrıntılı Olarak Kapsar
Bu, yüksek kaliteli içeriğin en önemli özelliklerinden biridir. Kapsamlı, derinlemesine ve yüzey düzeyinde bilginin ötesine geçiyor. Bir makalede bir düzine konuyu belirsiz bir şekilde ele almak yerine, çok özel bir konuyu ele alır ve konuyla ilgili tüm açıları kapsar.

Belirli bir kelime sayımını veya uzunluğunu savunmuyorum.

Kitlenizin tüm sorularına cevap verebilir ve bir konuyu kapsamlı bir şekilde 1000 kelimeyle anlatabilirseniz, bazı uzmanların söylediği gibi 2500 kelimeye ulaşmak için sürüklemeyin.

Ancak korelasyon nedensellik anlamına gelmez. Dikkate alınması gereken başka değişkenler de var.

Tek başına kelime sayımı , kalitenin bir göstergesi değildir . Aslında, gerçekten yanıltıcı olabilir. Örneğin, kısa süre önce “e-Ticaret Mağazana Trafik Çekmenin 73 Yolu” başlıklı 3000 kelimelik bir makale okudum.

Dışarıdan, kelime sayısı etkileyici görünüyordu. Ancak, makalenin 30-40 kelimede tanımlayan 73 farklı trafik oluşturma stratejisini basitçe listelediğini buldum. Sonuç olarak, okuyucular bundan pratik bir değer almadılar.

Aynı makale, yalnızca bir trafik üretme stratejisine odaklanıp Quora hakkındaki bu makale gibi ayrıntılı bir şekilde tarif edildiğinde çok daha faydalı olabilirdi .


Yüksek kalitede sayılmak için içeriğinizin derinlemesine gitmesi ve izleyicilerinizin sorularını yanıtlaması gerekir.

Liste Mesajları Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Liste yayınlarına karşı hiçbir şeyim yok. Aslında, kullanıcı katılımı açısından en iyi blog yazısı türleri arasındadırlar ancak liste gönderileri oluşturmak, bir konuyu ayrıntılı olarak ele alamayacağınız anlamına gelmez.

Yani, hayır kural. Yüksek kaliteli içerik oluşturmak için 2, ne kadar kelime olursa olsun, bu konuda hedef kitlenizin tüm sorularını cevaplamaktır.

Amacınız, izleyicileriniz için rakiplerinizin yayınladığı her şeyden daha yararlı bir kaynak oluşturmak olmalıdır.

3. Özel Sorunları Çözer ve Uygulanabilir Tavsiye Edilir
Yüksek kaliteli içerik yalnızca bilgi paylaşmaz.

Ayrıca, belirli sorunları çözer ve okuyucuların hemen başvurabilecekleri eyleme dair tavsiyeler sunar. “Neyin” ötesine geçer ve bir konunun “Nasıl” kısmını tanımlar.

Diğer yayınlanan lider SEO ve içerik pazarlama blogger Brian Dean tarafından.


Hatta benzer başlıkları bile var, ancak burası benzerliğin bittiği yer. İlk makale, eyleme geçirilebilecek ya da hiç tavsiye edilemeyen önerileri olan yarım düzine genel ipucunu paylaşıyor.

Backlinko'daki ikincisi de 7 veya 8 ipucunu paylaşıyor ancak bilgi paylaşımının ötesine geçiyor ve okuyuculara her ipucunu adım adım yönergelerle nasıl eyleme geçireceğini anlatıyor.

İlk makaleye kıyasla neden daha fazla yorum ve sosyal paylaşım sağladığını görmek kolaydır. Bir dahaki sefere bir makale yazdığınızda, okuyucularınıza izleyebilecekleri somut adımlar atıp atmadığına bakın.

4. Gerçek Dünyadan Örnekler, Örnek Olaylar ve Verileri Paylaşır
Sahte haberler ve propaganda çağında yaşıyoruz, çevrimiçi okuduğunuz bir şeyi doğrulamanın giderek zorlaştığı bir yer.

ABD merkezli internet kullanıcılarının yaptığı ankette , katılımcıların% 65'i çevrimiçi içeriği “güvenilmez” olarak değerlendirdi.

Kaynak: İçerik Bilimi

Bu nedenle, argümanlarınızı desteklemek için gerçek dünyadan örnekler, vaka çalışmaları ve bilimsel verileri paylaşmak, içeriğinizin güvenilirliği için çok önemlidir.

Özellikle veriler, içeriğinizi yalnızca daha güvenilir hale getirmekle kalmaz, aynı zamanda içerik pazarlamacılarının yaptığı bir ankette belirtildiği gibi, diğer yüksek otorite sitelerinden doğal geri kazançlar elde etmenize yardımcı olur

Shopify, içerik pazarlama stratejisinde örnekleri ve vaka incelemelerini çok etkili bir şekilde kullanan şirkettir. Bloglarındaki bu son makale harika bir örnek.


Bu makaledeki her alt başlıkla, girişimcilerin tanımlanan stratejiyi nasıl kullandıklarına dair en az bir gerçek hayat örneği vardır.



Bunu yapmak düşüncelerinizi doğrular ve okuyucularınıza stratejilerinizin başarısını veya başarısızlığını ölçmek için bir referans noktası verir.

5. Karmaşık Fikirleri Basitleştirmek için Özel Görseller Kullanır
Hiç kimse hiç bitmeyen bir metin bloğu okumayı sever.

Çünkü bizler öncelikle görsel öğrencisiyiz ve beynimize iletilen bilgilerin% 90'ı Massachusetts Institute of Technology tarafından yapılan bir araştırmaya göre görsel .

İçerik oluşturmanın temel amaçlarından biri, izleyicinizle bilgi paylaşmak ve onların harekete geçmelerine yardımcı olmaktır. Görsel içerikli içerik, düz metinden neredeyse % 323 daha iyi .


Görsel formatta sunulmuşsa, bilgiyi hatırlamayı ve karmaşık verileri anlamayı çok daha kolay buluyorum. İşte web sitesi performansı ve hızı hakkında birkaç makale. Biri tüm bilgileri düz metin olarak paylaşır.


Hangisini kavramak ve hatırlamak daha kolaydır?

İçeriğiniz için şirket içinde, bir freelancerı işe alarak veya Canva , Pablo , DesignWizard, vb. Gibi ücretsiz araçları kullanarak özgün görseller oluşturmak akıllıca olacaktır .

Ayrıca, başka sitelerde yayınlanan ilgili Infographics'ten gelen kupürleri de kullanabilirsiniz (elbette asıl kaynağa bağlayarak).

Gerçekten az kullanıldığını düşündüğüm bir diğer strateji, ilgili YouTube videolarını içeriğinize yerleştirmektir. Yalnızca genel kullanıcı deneyimini geliştirmekle kalmaz aynı zamanda okuyucuların sitenizde geçirdiği süreyi de arttırır.

Farklı animasyon şirketleri hakkında bu yazı güzel bir örnektir.


Her şirketi basit bir şekilde listeleyebilirlerdi, ancak her alt başlık için içeriğin okunabilirliğini ve sayfadaki ortalama süreyi büyük ölçüde iyileştiren bir video yerleştirmeyi seçtiler.

Görsellerin içeriğinizin performansına ve bunları kolayca bulabilmenize olan etkisine bakıldığında, onları içerik pazarlama stratejinizde kullanmamak neredeyse suçtur.

6. İlgili Kaynakları ve Araçları Paylaşır
İçeriğinizi eyleme geçirilebilir ve kullanışlı kılmanın önemli bir kısmı, okuyucularınızı konuyu daha detaylı araştırmak için kullanabilecekleri ayrıntılı dış kaynaklara yönlendirmektir (eğer kendiniz oluşturmadıysanız).

Aynısı, izleyicinizin tavsiyenizi eyleme geçirmesine yardımcı olabilecek ilgili araçlar veya uygulamalar için de geçerlidir.

Etik, örneğin çevreye duyarlı harcamaları ve tüketici davranışlarını destekleyen çevrimiçi bir dergidir. İçeriği, tüketicilerin satın alma seçimleri konusunda daha bilinçli olmaları için farklı nedenlerden bahsetmekle kalmaz, aynı zamanda hemen bir etki yaratmak için kullanabilecekleri çok sayıda alternatif ürün listesi sunar .
5991


Okuyucularınıza dış kaynaklarla yardımcı olmanın birkaç yolu vardır. Örneğin, Amazon'dan alakalı kitaplar önerebilir, yayınlanmış bir bilimsel araştırmaya bağlanabilir, onları bir kursa yönlendirebilir ya da bir konu hakkında gerçekten ciddiyse, onları tam bir üniversite derece programına sunabilirsiniz.

Örneğin, sosyal medya pazarlamacılarının önümüzdeki yıllarda ihtiyaç duyabilecekleri en iyi becerileri listeleyen bir makale ; Veri Bilimi bunlardan biridir.

Ancak, okurlara yalnızca Veri Bilimi öğrenmenin önemini anlatmak yerine, saygın bir üniversite tarafından pazarlamacılar için Veri Bilimi alanında tam bir çevrimiçi lisans programına bağlanır.


Herhangi bir kaynak veya araç önermek için dikkatli olmalısınız; Okuyucularınızın gizliliğinin ve güvenliğinin hiçbir şekilde riske atılmadığından emin olun.

7. Konuşmalı ve Konuşma Tonunda Yazılı
Kimse okumazsa harika içerik yazmak işe yaramaz.

Nielsen Group tarafından yapılan bir araştırma, kullanıcıların içeriğin% 20'sini zar zor okuduğunu buldu. Aslında, çoğu zaman hiç okumazlar; sadece vurgulanan noktalar ve önemli bilgiler için içerik tarıyorlar.
 
Üst
Alt