EUPHRAT
Yönetici
- Katılım
- 3 Ocak 2017
- Mesajlar
- 1,197
- Tepkime puanı
- 2,691
- Puanları
- 113
Burada yer alan bilgiler sektörde elde edilmiş deneyimlerimin birer yansımasıdır.
Bir linkin yararlı olup olmayacağını ölçümlemek oldukça önemlidir. Bu içerik, kaynaklarınızı maksimum etki için nasıl kullanacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.
Kaç Ziyaretçi Dönüştürülecek?
Bir link kampanyasının kullanışlılığı hakkında karar verebilmek için takip edeceğiniz bir yol vardır. Linkleri çekmek istediğiniz sitelerden gelen ziyaretçilerin dönüşüm olasılığının ne kadar yüksek olacağını kendinize sormalısınız.
Bu gerçek rakamlar gibi isabetli olmakla ilgili değildir. Madalyonun öteki yüzünü görmeniz gerekir. Bir şeyin yararlı olup olmadığına ilişkin bir tahmin almak neler olup bittiğini anlamak için takip edilebilecek en hızlı yoldur.
İç Linklerin ve Dış Linklerin Kalitesi Kontrol Edilmeli
İç linklerin ve dış linklerin kalitesini kontrol edebilmek için yukarıda adı geçen sitelerin ne tür linklere sahip olduğuna göz atmanız gerekir. Harika görünen linkler varsa bu iyi bir haberdir. Bir link şeması kullanarak hareket eden bir site gördüğünüz zaman geri çekilmelisiniz.
Daha sonra onların giden linklerine göz atın. Gölgeli veya alakasız siteler söz konusu ise yapmanız gereken yine geri çekilmektir. İç linkler ve dış linkler için önceliğiniz her zaman kalite olmalıdır.
Tüm backlink içeriklerine ulaşmak için hemen ayhankaraman.com/backlink bağlantısını ziyaret et.
Linklere Para Ödenmemeli
Bir link için para ödeme gibi bir hataya düşmemelisiniz. Herhangi bir sitede reklam vermek için para harcayacağınızı düşünebilirsiniz. Bunu yapacaksanız linklere bir değer biçme yoluna gitmelisiniz. Linkler için ne kadar ödeme yapacağınızı belirleyin. Daha sonra kendinize neden bu kadar fazla ödeme yaptığınızı sorun. Bunun sebebi bazı üçüncü taraf ölçümler ise geri çekilin.
Trafik En Önemli Ölçüm Olarak Görülmemeli
Tüm siteler trafik göndermezler. Tüm kaliteli web sayfalarının yüksek bir PageRank değeri yoktur. Bazı sayfaların dış kalite ölçütleri düşüktür. Fakat farklı türde bir güce sahip olabilirler. Örneğin sizin topluluk içinde olmanızı sağlayabilirler. İlgili ve alakalı bir konusal mekanda yer almak iyi bir şeydir.
Bazen bu tür mekanlar küçük gelir. Fazla trafik elde etmeleri söz konusu değildir. Bunu sorun etmemelisiniz. Özellikle işletmeden işletmeye ticaret şeklindeki nişlerde bu durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bunun doğal olduğunu bilmelisiniz.
Anlamsal Alaka Düzeyi
Link oluşturma alanında tecrübeli birilerine sorduğunuz zaman burada bahsedilecek olanlar gibi yanıtlar alırsınız. İyi bir linki tanımlamak için anlamsal düşünmeniz gerekmektedir. Çünkü uygunluk kelime eşleştirme ile ilgili bir durumdur.
Örnek olarak İstanbul’da bir restoranın İstanbul’da bir seyahat şirketinden link almasının doğru olduğu durumlar söz konusudur. İstanbul ikisinin de ortak kümesidir. Fakat anlamsal olarak aradaki bağ çok güçlü değildir. Bunun farkında olmak gerekmektedir.
Bir anlamsal alaka düzeyi linkinin sıralama konusunda yardımcı olup olamayacağını belirlemenin yolu trafiğin dönüşüm potansiyeli olup olmadığını tahmin etmektir. Eğer dönüşüm söz konusu ise link kaliteli bir link demektir. Eğer link dönüştürme potansiyeline sahip değilse o zaman kaliteli bir link değil demektir.
Ziyaretçi Niyetinin Alaka Düzeyi
İstanbul’da seyahat şirketinin sitesini ziyaret eden bir kişinin İstanbul’da bir restoranın sitesini ziyaret ettiği zaman dönüşüm yapacağını düşünüyor musunuz? Bunun olasılığını iyi düşünmelisiniz. Ziyaretçinin arama niyeti ve bununla birlikte linkle başka yere geçiş niyetinin hedef konumla alakası olması gerekir.
Trafik Niyeti
Alaka düzeyi ile ilgili bir başka kural bir linkin trafik getirmesi durumunda geçerlidir. Bir link trafik getirirse iyi bir link olarak görülür. Bunda gerçeklik payı vardır. Ancak gelen tüm trafiğin iyi olduğunu düşünmek doğru değildir. Çünkü bazı trafikler fayda sağlamazlar.
Bazı gelen trafiğin yararsız olmasının sebebi söz konusu trafiğin ziyaretçi niyetidir. Neden siteye geliyorlar? Bu soruya cevap bulmanız gerekmektedir. Bunun için aşağıdakine göz atabilirsiniz.
Link Kampanyasının Başarısızlığı
Yıllar önce yapılan bir araştırma link kalitesine yönelik anlaşılması gereken tüm değerleri ortaya koymaktadır. Bir işletme sitesinde yapılan link oluşturma çalışması sonrasında viral olarak ilerleyen bir link kampanyasının başarısı söz konusu olmuştur.
İşletme, işletmeden işletmeye ticaret yapan bir yerdir. Üniversite laboratuvarları tarafından satın alınan birçok ürünün üretimini üstlenmiştir. İşletmenin link oluşturma stratejisi trendler üzerine kuruluydu. Popüler bir trendi yakalayıp o trendle bağ kurmaya çalışmaktaydılar.
En iddialı çalışmaları bir video oyunuyla ilgili yaptıkları çalışma olmuştur. Video oyunuyla bir bağ kurup bunun haftalarca haberlerde kalmasını sağlamışlardır. Sonuç olarak siteleri viral olarak kulaktan kulağa bir şekilde yayılmıştır. Gazetelerden, sosyal medyada, sitelerden ve videolardan çok yüksek oranda trafik gelmeye başlamıştır.
Pazarlama departmanındaki kişi gelen linkler ve trafik nedeniyle biraz hareketlenme beklemekteydi. Ancak şirketin sıralamaları aynı kalmaya devam etmiştir. İşletme gelen linklerden ve trafikten hiçbirisini dönüşüme katamamıştır.
Gelen çok yüksek oranda link ve trafik sanki siteye hiç trafik ve link gelmemiş gibi bir etki yaratmıştır. Çünkü bu olağan gözükmeyen trafikten sonra beklenen sıralamanın artışıdır. Fakat sonuç pek öyle olmamıştır. Çünkü satış olmadığı için bir marka bilinirliği oluşmamıştır.
İnsanlar tamamen yanlış sebeplerden dolayı siteye link vermişlerdir. Linkin trafik açısından alaka düzeyi tamamen yanlıştır. Bu nedenle viral link kampanyası başarılı gibi gözükse bile sonucu başarısızlık olmuştur. Daha doğrusu siteye herhangi bir değer katmamıştır.
Viral link kampanyası linkler ve trafik açısından ölçülebilen bir başarı görünümü sunmaktadır. Ancak gerçek başarı sadece linklerle ölçülebilecek bir şey değildir. Başarı, sıralamada, ilgili trafik kalitesinde ve en önemli olan satışta kendini göstermektedir.
Link Kalitesini Analiz Etmenin Üç Yolu
Bir linkin yararlı olup olmadığını belirlemenin üç yolu vardır. Her üç yöntem de tamamlayıcıdır ve mevcut çalışmalara yardımcıdır. Bu yöntemlerden şu şekilde bahsetmek mümkündür:
Sonuç
Lütfen ama lütfen backlink kaynaklarıyla size SEO yapacağını söyleyen insanlardan ve kurumlardan uzak durunuz. Bir kaynak size trafik getirmiyor, gelen trafik bir davranış sergilemiyor ve dönüşümle sonuçlanmıyorsa o kaynak size fayda değil zarar verir. Alakalı, trafik getiren, davranış sergiletecek ve dönüşümle sonuçlanacak bağlantı kaynaklarına odaklanırsanız kazanırsınız.
Kaynak: https://www.mevsim.org/
Bir linkin yararlı olup olmayacağını ölçümlemek oldukça önemlidir. Bu içerik, kaynaklarınızı maksimum etki için nasıl kullanacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.
Kaç Ziyaretçi Dönüştürülecek?
Bir link kampanyasının kullanışlılığı hakkında karar verebilmek için takip edeceğiniz bir yol vardır. Linkleri çekmek istediğiniz sitelerden gelen ziyaretçilerin dönüşüm olasılığının ne kadar yüksek olacağını kendinize sormalısınız.
Bu gerçek rakamlar gibi isabetli olmakla ilgili değildir. Madalyonun öteki yüzünü görmeniz gerekir. Bir şeyin yararlı olup olmadığına ilişkin bir tahmin almak neler olup bittiğini anlamak için takip edilebilecek en hızlı yoldur.
İç Linklerin ve Dış Linklerin Kalitesi Kontrol Edilmeli
İç linklerin ve dış linklerin kalitesini kontrol edebilmek için yukarıda adı geçen sitelerin ne tür linklere sahip olduğuna göz atmanız gerekir. Harika görünen linkler varsa bu iyi bir haberdir. Bir link şeması kullanarak hareket eden bir site gördüğünüz zaman geri çekilmelisiniz.
Daha sonra onların giden linklerine göz atın. Gölgeli veya alakasız siteler söz konusu ise yapmanız gereken yine geri çekilmektir. İç linkler ve dış linkler için önceliğiniz her zaman kalite olmalıdır.
Tüm backlink içeriklerine ulaşmak için hemen ayhankaraman.com/backlink bağlantısını ziyaret et.
Linklere Para Ödenmemeli
Bir link için para ödeme gibi bir hataya düşmemelisiniz. Herhangi bir sitede reklam vermek için para harcayacağınızı düşünebilirsiniz. Bunu yapacaksanız linklere bir değer biçme yoluna gitmelisiniz. Linkler için ne kadar ödeme yapacağınızı belirleyin. Daha sonra kendinize neden bu kadar fazla ödeme yaptığınızı sorun. Bunun sebebi bazı üçüncü taraf ölçümler ise geri çekilin.
Trafik En Önemli Ölçüm Olarak Görülmemeli
Tüm siteler trafik göndermezler. Tüm kaliteli web sayfalarının yüksek bir PageRank değeri yoktur. Bazı sayfaların dış kalite ölçütleri düşüktür. Fakat farklı türde bir güce sahip olabilirler. Örneğin sizin topluluk içinde olmanızı sağlayabilirler. İlgili ve alakalı bir konusal mekanda yer almak iyi bir şeydir.
Bazen bu tür mekanlar küçük gelir. Fazla trafik elde etmeleri söz konusu değildir. Bunu sorun etmemelisiniz. Özellikle işletmeden işletmeye ticaret şeklindeki nişlerde bu durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bunun doğal olduğunu bilmelisiniz.
Anlamsal Alaka Düzeyi
Link oluşturma alanında tecrübeli birilerine sorduğunuz zaman burada bahsedilecek olanlar gibi yanıtlar alırsınız. İyi bir linki tanımlamak için anlamsal düşünmeniz gerekmektedir. Çünkü uygunluk kelime eşleştirme ile ilgili bir durumdur.
Örnek olarak İstanbul’da bir restoranın İstanbul’da bir seyahat şirketinden link almasının doğru olduğu durumlar söz konusudur. İstanbul ikisinin de ortak kümesidir. Fakat anlamsal olarak aradaki bağ çok güçlü değildir. Bunun farkında olmak gerekmektedir.
Bir anlamsal alaka düzeyi linkinin sıralama konusunda yardımcı olup olamayacağını belirlemenin yolu trafiğin dönüşüm potansiyeli olup olmadığını tahmin etmektir. Eğer dönüşüm söz konusu ise link kaliteli bir link demektir. Eğer link dönüştürme potansiyeline sahip değilse o zaman kaliteli bir link değil demektir.
Ziyaretçi Niyetinin Alaka Düzeyi
İstanbul’da seyahat şirketinin sitesini ziyaret eden bir kişinin İstanbul’da bir restoranın sitesini ziyaret ettiği zaman dönüşüm yapacağını düşünüyor musunuz? Bunun olasılığını iyi düşünmelisiniz. Ziyaretçinin arama niyeti ve bununla birlikte linkle başka yere geçiş niyetinin hedef konumla alakası olması gerekir.
Trafik Niyeti
Alaka düzeyi ile ilgili bir başka kural bir linkin trafik getirmesi durumunda geçerlidir. Bir link trafik getirirse iyi bir link olarak görülür. Bunda gerçeklik payı vardır. Ancak gelen tüm trafiğin iyi olduğunu düşünmek doğru değildir. Çünkü bazı trafikler fayda sağlamazlar.
Bazı gelen trafiğin yararsız olmasının sebebi söz konusu trafiğin ziyaretçi niyetidir. Neden siteye geliyorlar? Bu soruya cevap bulmanız gerekmektedir. Bunun için aşağıdakine göz atabilirsiniz.
Link Kampanyasının Başarısızlığı
Yıllar önce yapılan bir araştırma link kalitesine yönelik anlaşılması gereken tüm değerleri ortaya koymaktadır. Bir işletme sitesinde yapılan link oluşturma çalışması sonrasında viral olarak ilerleyen bir link kampanyasının başarısı söz konusu olmuştur.
İşletme, işletmeden işletmeye ticaret yapan bir yerdir. Üniversite laboratuvarları tarafından satın alınan birçok ürünün üretimini üstlenmiştir. İşletmenin link oluşturma stratejisi trendler üzerine kuruluydu. Popüler bir trendi yakalayıp o trendle bağ kurmaya çalışmaktaydılar.
En iddialı çalışmaları bir video oyunuyla ilgili yaptıkları çalışma olmuştur. Video oyunuyla bir bağ kurup bunun haftalarca haberlerde kalmasını sağlamışlardır. Sonuç olarak siteleri viral olarak kulaktan kulağa bir şekilde yayılmıştır. Gazetelerden, sosyal medyada, sitelerden ve videolardan çok yüksek oranda trafik gelmeye başlamıştır.
Pazarlama departmanındaki kişi gelen linkler ve trafik nedeniyle biraz hareketlenme beklemekteydi. Ancak şirketin sıralamaları aynı kalmaya devam etmiştir. İşletme gelen linklerden ve trafikten hiçbirisini dönüşüme katamamıştır.
Gelen çok yüksek oranda link ve trafik sanki siteye hiç trafik ve link gelmemiş gibi bir etki yaratmıştır. Çünkü bu olağan gözükmeyen trafikten sonra beklenen sıralamanın artışıdır. Fakat sonuç pek öyle olmamıştır. Çünkü satış olmadığı için bir marka bilinirliği oluşmamıştır.
İnsanlar tamamen yanlış sebeplerden dolayı siteye link vermişlerdir. Linkin trafik açısından alaka düzeyi tamamen yanlıştır. Bu nedenle viral link kampanyası başarılı gibi gözükse bile sonucu başarısızlık olmuştur. Daha doğrusu siteye herhangi bir değer katmamıştır.
Viral link kampanyası linkler ve trafik açısından ölçülebilen bir başarı görünümü sunmaktadır. Ancak gerçek başarı sadece linklerle ölçülebilecek bir şey değildir. Başarı, sıralamada, ilgili trafik kalitesinde ve en önemli olan satışta kendini göstermektedir.
Link Kalitesini Analiz Etmenin Üç Yolu
Bir linkin yararlı olup olmadığını belirlemenin üç yolu vardır. Her üç yöntem de tamamlayıcıdır ve mevcut çalışmalara yardımcıdır. Bu yöntemlerden şu şekilde bahsetmek mümkündür:
- İlk yöntem, o linkten gelen trafiğin dönüşüm sunup sunmayacağını sormaktır.
- İkinci yöntem, link alınan siteleri değerlendirmek için link verilen alanları incelemektir. Link ne türde nereden verildi?
- Üçüncü yöntem, bir sayfadan sayfanıza gelen linki kullanıcı niyeti ve link alaka düzeyi açısından değerlendirmektir.
Sonuç
Lütfen ama lütfen backlink kaynaklarıyla size SEO yapacağını söyleyen insanlardan ve kurumlardan uzak durunuz. Bir kaynak size trafik getirmiyor, gelen trafik bir davranış sergilemiyor ve dönüşümle sonuçlanmıyorsa o kaynak size fayda değil zarar verir. Alakalı, trafik getiren, davranış sergiletecek ve dönüşümle sonuçlanacak bağlantı kaynaklarına odaklanırsanız kazanırsınız.
Kaynak: https://www.mevsim.org/