2018 YILINDA BEKLENEN BESLENME TRENDLERİ

E

Eqe

Guest
2018 Yılının Top 20 Beslenme Trendleri

1-Pembe Düşün: Pembe renkli yiyecekler sosyal medyada daha fazla ilgi gördüğü için genç popülasyonun ilgisi bu yiyecekler üzerine yoğunlaşmış durumda. "Millenial Pink” kavramı ilk olarak 2012 yılında ortaya atıldı ve 2016 yılında kült statüsünü kazanmış oldu. Bu grupta yer alan ananas, karpuz, pembe&beyaz kekler, kirazlı limonata karışımı gibi yiyecekler önümüzdeki yılın trendleri arasında görmeyi planlıyoruz.

2-"Hot Pot” İle Dünyayı Dolaşmak: Asya’ya özgü bir sıcak çorba olan Hot Pot için baharatlı et suyunu kaynatın içerisine et, sebze ve deniz ürünlerini ekleyin farklı kaplarda servis ederek önümüzdeki yıl adını sıkça duyacağınız bu yeni lezzetin tadını çıkarın.

3-Sağlık İçin Daha Çok Sıvı Tüketmek Önem Kazanıyor: Kahvaltılarınızda sıvı bulundurun, ara öğünlerinizde hafif çorbalar deneyin ve gün sonunda salatalık, karahindiba, zencefil, zerdeçal ve toz biber gibi enerji veren bileşenleri içeren aromalı sular yudumlayarak enerjik kalmayı sağlayın. Çünkü 2018’de sıkça bu sularla karşılaşacaksınız.

4-Japon "Izakaya” Yemekleri: Japonların sunduğu tek lezzet suşi değil. "Izakaya” Japon yiyecek barlarında sunulan İspanyol mezelerine benzeyen günlük tadım tabaklarıdır. Çeşitli soslar ve yosunlarla birlikte sunulan bu lezzetli tabakları önümüzdeki yıl içinde mutlaka denemelisiniz.

5-Bir Parça Doğu Afrika: Doğu Afrika mutfağı adeta bir baharat hazinesidir. Tanzanya ve Etiyopya; sosları, barbekü ve baharatlarıyla dünyaya imzasını atıyor. Etiyopya’nın en popüler baharat karışımı kakule, kişniş, zencefil, tarçın ve kırmızıbiber gibi baharatları bir arada içeriyor. 2018’in trend baharatları arasında yer almayı bekliyor.

6-İyi Uykular: Günümüzde uykunuzu daha kaliteli hale getirmek için yeni lezzet arayışlarına çıkılmaya başlandı. Önümüzdeki yıl da bu konuda çalışmalar devam edecek. Yapılan anketlerde katılımcıların %58’i uyku kalitesinin düşük olduğundan yakınmaktadır. Bunun önüne geçmek için 2018 yılında da yeni lezzetler aranmaya devam edilecek. Bu grup besinler arasında; vişne, papatya, bal lavantası, sıcak süt gibi yiyecekler yer alıyor.

7-. Sokak Lezzetlerinde "Dünya mutfağı” Etkisi: En son trendlerden biri dünya mutfaklarının lezzetlerini birleştirerek hazırlanan yiyeceklerin sokaktaki standlarda, arabalarda satılmaya başlanması. İçine çin, japon, Meksika lezzetleri doldurulmuş kreplar, çörek, sandviç vb. elde taşınır tariflerde, farklı mutfaklara ait tatların bir arada bulunduğunu göreceksiniz. Bu akım önümüzdeki yıl da epey ilgi görecek.

8-Bilinmedik Lezzetler: Tüketiciler artık eğlenceli lezzetleri tatmayı denemek istiyor. Genç tüketicilerin eğlence ve yeni lezzet deneme istekleri piyasayı ve uygulamaları yenilikçiliğe yönlendiriyor. Bu grupta yer alan bazı lezzetler şöyle: Derin Yağda Kızartılmış Kurabiye Hamuru, Acı Biberli Ahududu, Viski ve Turşu. Bu seçenekleri önümüzdeki yıl restoran menülerinde daha sık görmeye başlayacağız.

9-Sağılmış Süt Out: Bitkisel süt kaynaklarına dayalı alternatiflerden oluşan bir koleksiyon oluşturulmaya başlanıyor. Innova Market Insights’a göre 2018 yılında bitkisel süt üretimine dayalı küresel pazarın 16.3 milyar dolaya ulaşacağı ön görülüyor. Buna ek olarak, 2011’den 2015’e kadar bitkisel süt üretimi yapan firmaların ürün lansmanları %63’e yükselmiştir. Tuzlu Karamelli Kaju Sütü, Tatlı Patates, akçaağaç ve tarçın eklenerek hazırlanan badem sütü, Zerdeçal eklenerek Hindistan cevizi sütü ile birlikte hazırlanan altın süt beklenen trend sütler arasında yer alıyor.
10- Yiyecekleri Nesneleştirme: Instagram yiyeceğin içeriğinden çok görünümüne önem vermektedir. Bu noktada yiyeceklerin bir şekilde nesneleştirilmesi söz konusudur. Önümüzdeki yıl Amerikan Mutfak Enstitüsü de "Insta-ready” konseptiyle yemek fotoğraflarının nasıl çekileceği üzerine dersler düzenleyeceğini açıkladı.

11.Akıllı Seçimler: Artık tüketiciler besin seçimi konusunda çok daha bilinçli ve tercihlerini her zamankinden daha dikkatli yapıyorlar. Satın aldıkları ürünlerin ne içerdiği ve nasıl üretildiği konusunda çok daha meraklılar.
12.Hafifliğin Tadı Çıkarılmaya Devam Edecek: Tüketiciler daha sağlıklı yeme ve içme için yeni yollar aramaya devam ediyor; alkol ve şeker içeriği düşük sağlıklı hafif küçük porsiyonlu yiyeceklere talepleri artıyor.

13.Fermente Ürün Sektörü: Tüketiciler doğallık ve minimum işlem görmüş ürünler için endişe duysalar da gıda sanayisinde turşu vb. fermente yiyecek ve soğuk demleme çay-kahve gibi içecekler hızla popülerlik kazanmaktadır. Böylece geleneksel besinler yeniden canlanıyor.

14.Minimum Atık Hedefi: 2018 ambalaj ve yiyecek atıklarının en aza indirilmesi hedeflenen bir yıl olacak. Bilinçli tüketicilerin de buna dikkat edeceklerinin farkında olan markalar bu konuda çevre dostu, yenilenebilir üretim, ambalajlama gibi gelişmeleri yakından takip ediyorlar.

15. Çay: Kahve, milenyum çağı ve Z kuşağı popülasyonunda oldukça ilgi gören bir içecek. Çay ise bu kuşak arasında kendini yeniden icat ediyor. Önümüzdeki yıl kahve ve çay, sıcak içecekler, ice tea ve diğer kahve alt kategorilerinin dışında çok çeşitli ürünlerde farklı lezzetler halinde karşımıza çıkmaya devam edecek.

16.Yiyeceklerinizin Rengini Sayın: "Instagrammable” şeklinde tanımlanan bu yiyecekler insanların yaşamında gittikçe hayati önem taşımaya başlıyor. Günümüzde canlı renkteki yiyecekler yükselişe geçti. Sosyal medya üzerinde oldukça etkili olduğu görülürken, bu akım doğal renkli ve sağlıklı besinleri tekrar sunmaya fırsat veriyor. Önümüzdeki yıl sosyal medyada sıkça renkli yiyeceklere rastlayacağız.

17.Kollajen: Bağırsak mikro florasından cilt sağlığına vücutta pek çok yararı olan ve 2017 yılında başlayan bir akımla yükselişe geçen kollajen önümüzdeki yıl da beslenmemizde pek çok yiyecekte sık sık karşımıza çıkacak. Kollajenin temel kaynağı kemik suyudur. Bizim de bu yıl danışanlarımıza sık sık önerdiğimiz kemik suyunun, daha etkili olabilmesi için bir de "Kemik Suyu Diyeti” bulunuyor. Pek çok yiyeceğe jelatin olarak eklenen kollajen iyi bir protein kaynağıdır.

18.Atıştırmalıklardan Mini Yemeklere: Yoğun iş temposu, yemek saati kısıtlamaları ve bunların gün geçtikçe daha az yaygın olmaya başlaması tüketicileri çabuk ve kullanışlı seçenekler bulmaya yönlendirdi. Atıştırmalık alanında görülen bir diğer şey ise sebze ve meyvelerin bir arada bulunduğu atıştırmalıkların tercih edilmesi. Bu akım önümüzdeki yıl da yükselişte görünüyor.

19.Okyanus Bahçesi: Gıda takviyesi sektöründe uzun zamandır yaygın olan spirulina gibi çok çeşitli deniz yosunları artık doğal bir renk kaynağı olarak daha geniş bir yelpazede yeni yiyecek ve içecek ürünlerinde kullanılmaya başlanacak. Bu tatlar benzersiz lezzetler sunarken, özellikle 5. tat olarak bilinen umami tadı yükselişe geçiyor.
20. Pester Power: "Pester Power” çocukların medyada gördüğü ürünleri ailelerine baskı yoluyla aldırma gücü anlamına gelir. Bu kavram çocuklarda 10-15 yıl öncesine kadar daha sağlıksız bir beslenme yönünde iken artık çocuklar akşam yemeği menülerini aileleriyle birlikte; üstelik kendileri seçerek yemeyi tercih ediyorlar. 2017 yılında artışa geçen bu sağlıklı beslenme yöneliminin önümüzdeki yılda da bir akım haline gelmesi beklenmektedir.
 
Üst
Alt